رئیس هیات نظارت بر انتخابات گلستان گفت: این استان دارای هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که در انتخابات پیش‌رو ۴۵ نفر برای به‌دست آوردن هر کرسی رقابت خواهند کرد که میانگین رقابت داوطلبین در کشور ۳۸ نفر به ازای هر کرسی نمایندگی است.

حمیدرضا بهمنی‌نژاد در مورد نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان این استان، اظهار کرد : در این مرحله پرونده ۵۱۷ نفر از داوطلبین انتخابات مجلس در هیات نظارت استان و هیات مرکزی نظارت رسیدگی شد که صلاحیت ۳۱۳ نفر معادل ۶۱ درصد از کل داوطلبین مورد تایید هیات مرکزی نظارت قرار گرفت.

وی گفت: با پایان مهلت ۵۰ روزه رسیدگی به صلاحیت داوطلبین مجلس شورای اسلامی در هیات نظارت استان و هیات مرکزی نظارت، نتیجه رسیدگی به صلاحیت‌ها به فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه اعلام شده است.

بهمنی‌نژاد در مورد نحوه رسیدگی به شکایات داوطلبین افزود: افرادی که صلاحیت آن‌ها تایید و یا احراز نشده است می‌توانند به مدت سه روز از تاریخ ۱۷ دی ماه با مراجعه به سامانه داوطلب، شکایت خود را ثبت کنند.

استان گلستان براساس آخرین سرشماری یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۲۹ نفر جمعیت دارد.

استان گلستان با ۱۴ شهرستان، دارای ۶ حوزه انتخابیه با مجموع هفت نماینده است.

حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا ۲ نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند.

این استان شمالی دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور روز جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا