تعدادی از علمای اهل سنت استان گلستان با محکوم‌کردن حادثه تروریستی دیروز (چهارشنبه کرمان) که منجر به شهادت تعدادی از هموطنان شد تاکید کردند: اینگونه حوادث خللی در وحدت مردمان شیعه و اهل سنت ایران ایجاد نکرده و عزم و اراده آنان را در دفاع از انقلاب، امامین و ارزش‌های آن مستحکم‌تر خواهد ساخت.

دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت و امام جمعه نگین شهر از توابع شهرستان آزادشهر گفت: حوادث تروریستی، حرکات بزدلانه‌ای است که دشمنان انقلاب اسلامی و جهان اسلام از روی درماندگی و شکست در اهداف شوم خود انجام می دهند.

آخوند ابوبکر خوجملی با محکوم کردن این حادثه‌ تروریستی و با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان، افزود: دشمنان بدانند که این حرکات بزدلانه، غیرانسانی و نابخشودنی هیچ خللی در حرکت انقلاب و وحدت اقوام و مذاهب (شیعه و سنی) در کشور ما ایجاد نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: مردم ولایی و انقلابی جمهوری اسلامی همواره پشتیبان نظام و رهبری خود هستند و با حوادث بزدلانه تروریستی پشت انقلاب و رهبری را خالی نخواهند کرد.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس هم با محکوم کردن حادثه تروریستی کرمان گفت: این حادثه، قلب همه ملت ایران و مسلمانان جهان را جریحه‌دار کرد.

آخوند عبدالباسط نوریزاد افزود: در این حادثه تروریستی جمعی از هموطنان ما که در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی بر مزار آن سردار جمع شده بودند، به شهادت رسیدند و تعدادی هم مجروح شدند که به خانواده شهدا تسلیت گفته و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل دارم.

وی اضافه کرد: به نیابت از جامعه اهل سنت استان گلستان و گنبدکاووس حادثه تروریستی کرمان را بشدت محکوم کرده و با خانواده شهدا و مجروحان این حادثه ابراز همدردی می‌کنم.

آخوند نوریزاد همچنین گفت: دشمنان جمهوری اسلامی به‌خصوص رژیم غاصب صهیونیستی تلاش دارند بین مسلمانان و مردم ایران اختلاف ایجاد کرده و به وحدت آنها خدشه وارد کنند اما باید بدانند این حوادث خللی در وحدت و انسجام ملت ایران و اقوام و مذاهب ساکن در آن ایجاد نخواهد کرد.

روحانی اهل سنت مراوه‌تپه هم گفت: ایمان داریم که دشمنان کوردل ملت ایران اسلامی بعد از شهادت سردار سلیمانی، هنوز هم از این سردار واهمه دارند و در مراسم سالگرد شهادت او هم دست از جنایت برنداشته و دستان خود را به خون بی گناهان آلوده می‌کنند.

آخوند ایوب قزل ضمن تسلیت شهادت مظلومانه تعدادی از هموطنان در حادثه تروریستی زائران گلزار شهدای کرمان برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرد.

مدرس علوم دینی اهل سنت گلستان هم ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی روز گذشته کرمان گفت: مشخص شد که دشمنان اسلام و ایران حتی از زائران و یاد شهید سلیمانی هم وحشت و هراس دارند.

آخوند کریم‌محمد کر گفت: اقدام تروریستی کرمان اوج ذلت و آشکار بودن نقض حقوق بشری در دنیا است.

وی بیان کرد: این اقدام کوردلان و ایای دشمن نشان می‌دهد مکتب شهید سلیمانی همه آزادگان و مستضعفان جهان را شیفته خود کرده است که دشمنان حتی چشم دیدن زائران شهید حاج قاسم سلیمانی را هم ندارند.

آخوند کر افزود: قطعا پاسخ کوبنده ای در انتظار ایادی دشمن و کوردلان این اقدام تروریستی خواهد بود.

امام جمعه اهل سنت سیجوال هم گفت: دشمنان آگاه باشند که با چنین اقدامات کوری نمی‌توانند مردم مومن و انقلابی ما را از حرکت در مسیر امام راحل، مقام معظم رهبری و بزرگ مجاهدانی همچون شهید سردار سلیمانی، باز دارند.

آخوند یوسف ایری گفت: این اتفاقات، مردم ما را در ادامه مسیر شهدا و حاج قاسم سلیمانی مستحکم‌تر و مقاوم‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: مردم ما مصمم‌تر در اقامه پرچم عدل و دستگیری از مظلومان و مبارزه بی‌امان با ظالمان و مستکبران مقاوم‌تر از گذشته عمل خواهند کرد.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت گلستان هم گفت: اقدام تروریستی و به دور از انسانیت روز گذشته کرمان، نشانه آشکار و روشنی از خباثت دشمنان ملت قهرمان ایران است.

آخوند عبدالجبار میرابی اظهار کرد: وقوع این حادثه تروریستی در سالروز شهادت جان‌فدای ملت ایران و سیدالشهدای محور مقاومت حاج قاسم سلیمانی، نشانه روشنی از خباثت، زبونی و بزدلی دشمنان این ملت قهرمان و مسلمان است.

مبلغ تقریبی اهل سنت گلستان هم گفت: حاج قاسم با روح و جان ما عجین شده و شهادت آرزو و افتخار ماست و این اقدام دشمنان دیگر کارساز نیست.

آخوند رامین مارامایی اظهار کرد: استکبار جهانی بداند ملت ایران راه خود را انتخاب کرده و تا آخرین قطره خون پای آرمان‌های انقلاب و شهدا ایستاده است.

ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان هم با صدور پیامی جنایت تروریستی به زائرین گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی را محکوم کردند.

در این پیام آمده است: تروریست های کوردل با حمایت استکبار جهانی و ایادی دشمن از طریق حمله کور تروریستی به زائرین گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت شهیدالقدس حاج قاسم سلیمانی، نشان دادند که نه تنها از نام شهید سلیمانی ترس دارند، بلکه از ایجاد موج حضور مردمی و زیارت مزار آن شهید نیز بیمناک هستند.

در پیام ائمه جمعه اهل سنت گلستان آمده است: برنامه ریزی حملات کور به حضور مردمی، خود گواه این استیصال و درماندگی، زخم خوردگان مکتب سلیمانی و جبهه مقاومت در راس آن رژیم نامشروع صهیونیستی است که در جبهه نبرد با محور مقاومت دچار سرخوردگی و شکست شده اند.

استاندار گلستان هم در پیامی ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی نوشت: که دستگاه های امنیتی ، نظامی، انتظامی و اطلاعاتی کشور با اشراف کامل عاملان این حادثه تروریستی را به سرعت شناسایی خواهند کرد و آنان را به جزای اعمال پلید خود خواهند رساند.

در پیام علی‌محمد زنگانه آمده است: بطور قطع سرمنشاء این اقدام تروریستی جرثومه فساد جهانی یعنی رژیم کودک کش صهیونیستی است که بزودی با پاسخ کوبنده فرزندان میهن شریفمان روبرو خواهند شد.

ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه عصر دیروز (چهارشنبه) در یک عملیات تروریستی در گلزار شهدای کرمان و مسیر زائران سردار سلیمانی، ۲ انفجار رخ داد که به دنبال آن، حدود ۹۵ نفر شهید و ۲۱۱ نفر مجروح شدند.

انفجار نخست ۷۰۰ متری مرقد شهید سلیمانی و انفجار دوم در یک کیلومتری مرقد بوده و خارج از مسیر زائران و گیت‌های بازرسی بوده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا