امام جمعه موقت گنبدکاووس ضمن محکومیت حرکت مذبوحانه کشور سوئد در هتک حرمت به قرآن کریم، گفت: این گونه اقدامات نشانه ترس این کشورها از گرایش بیش از پیش دنیای غرب به قرآن کریم و اسلام است.

حجت الاسلام روح الله رجنی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گنبدکاووس اظهار کرد: این حرکت جرثومه‌های فساد که توهین به کلام الله مجید به عنوان خط قرمز مسلمانان محسوب می‌شود از نگاه جامعه اسلامی محکوم است‌.

وی افزود: از نظر یک موسسه در آمریکا که گرایش انسان‌ها را رصد می‌کند، مردم کشور سوئد بالاترین میل را به قرآن و اسلام دارند و پرفروش‌ترین کتاب در کشور هلند، قرآن است.

امام جمعه موقت گنبدکاووس ادامه داد: کشورهای غربی عصبانیت و ترس خود از گرایش مردم اروپا به اسلام را با این گونه اقدامات مذبوحانه نشان می‌دهند.

حجت‌الاسلام رجنی بیان کرد: قلب مسلمان با این حرکت توهین آمیز آن هم در ماه محرم جریحه دار شد و دشمنان باید بدانند این گونه اقدامات آنها باعث تقویت بیشتر جایگاه قرآن در دل مردم کل دنیا می‌شود.

وی با قدردانی از فعالیت موفق بهزیستی و تامین اجتماعی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز، گفت: دهک‌های ضعیف جامعه پیش خداوند ارج و قرب فراوان دارند و مسوولان وظیفه دارند تمام توان خود را برای ارایه خدمات به آنان بکارگیرند.

امام جمعه موقت گنبدکاووس حضور در مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) را بزرگترین مسیر رستگاری مومنان دانست و اظهار کرد: الگو گیری از خاندان عصمت و طهارت و شهدای اسلام باعث بیشتر شدن صداقت مومنان در گفتار و رفتار می‌شود.

حجت‌الاسلام رجنی افزود: روضه اباعبدالله الحسین(ع) از بالاترین مستحبات است و ریختن اشک سوگواری باعث تقویت ایمان می‌شود لذا از مومنان درخواست داریم در روزهای باقی مانده از ماه محرم برای شرکت در مجالس اباعبدالله(ع) کم کاری نکنند.

نمازگزاران گنبدکاووس بعد از پایان نماز جمعه این هفته شهرستان در محکومیت جنایت اهانت مکرر دولتمردان مستکبر و صهیونیست کشور سوئد به ساحت مقدس قرآن مجید راهپیمایی کردند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا