مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از دستگیری دو حفار غیرمجاز در ارتفاعات کوهستانی و صعب‌العبور شهرستان رامیان خبر داد.

محمدجواد ساوری گفت: برابر اخبار واصله از سوی میراث‌بانان افتخاری، مبنی‌بر انجام حفاری غیرمجاز در ارتفاعات کوهستانی و صعب‌العبور شهرستان رامیان توسط افراد ناشناس، موضوع در دستور کار پایگاه عملیاتی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی مرکز استان قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: پس از بررسی‌های میدانی و پایش منطقه، مأموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی پس از کسب نیابت قضایی به محل اعزام و پس از انجام عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری دو حفار غیرمجاز شدند.

او گفت: این افراد به همراه تجهیزات حفاری، یک دستگاه خودرو و دو دستگاه موتورسیکلت برای سیر مراحل قانونی و قضایی به نیروی انتظامی شهرستان رامیان تحویل شدند.

ساوری تأکید کرد: نیرو‌های یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به‌صورت شبانه‌روزی در حال نظارت بر بافت‌ها و بنا‌های تاریخی سطح استان هستند و هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌سرعت پیگیری خواهد شد.

او بیان کرد: مردم استان در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با سامانه ارتباط تلفنی ۰۹۶۶۲ (دریافت اطلاعات مردمی در ارتباط با تخلفات حوزه میراث‌فرهنگی) در میان بگذارند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان