مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: ۵۳ درصد از جمعیت استان مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی هستند و از مزایای این طرح بهره‌مند می شوند.

حسینعلی خواجه مظفری گفت: میانگین استانی جمعیت مشمول این طرح نزدیک به ۴۰ درصد است.

او افزود: بیشترین جمعیت مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی با ۶۷ درصد مربوط به شهرستان مراوه تپه است و کمترین جمعیت مشمول این طرح با ۳۲ درصد به مرکز استان اختصاص دارد.

خواجه مظفری گفت: تا ساعت ۱۲ ظهر شنبه ۱۳ خرداد، تعداد ۱۷ هزار و ۴۰۰ تراکنش در پایانه فروشگاه‌های فعال در این طرح انجام شده است.

دبیر ستاد اجرایی طرح کالابرگ الکترونیکی در گلستان گفت: تا کنون هزار و ۶۰۰ فروشگاه به سامانه طرح کالابرگ الکترونیک متصل شده اند و ۵۰۰ فروشگاه دیگر هم ثبت نام کرده اند و در انتظار اتصال به سامانه‌های این طرح هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعیی گلستان افزود: فروشگاه‌هایی که متقاضی مشارکت در طرح کالابرگ الکترونیکی هستند، می‌توانند برنامه (اپلیکیشن) «شما» را نصب و درخواست خود را ثبت و ارسال کنند.

او یادآور شد: استفاده از مزایای این طرح کاملا به صورت اختیاری است و دهک‌های اول تا سوم نهاد‌های کمیته امداد و بهزیستی با استفاده از طرح کالابرگ، شامل ٢٠ درصد افزایش یارانه خواهند شد.

دبیر ستاد اجرایی طرح کالابرگ در گلستان گفت: اقلام مشمول این طرح شامل شیر کم چرب بطری، پنیر uf، تخم مرغ، مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات (ماست پرچرب )، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله است.

او بیان‌ کرد: کارت جدیدی برای کالابرگ الکترونیکی صادر نمی‌شود، همه کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار در طرح کالابرگ الکترونیکی قابل استفاده است.

خواجه مظفری با اشاره به اینکه ٨٠ هزار تومان مبلغ یارانه برای دهک‌های اول تا سوم اضافه شده است، گفت: شرط استفاده از افزایش اعتبار کالابرگ، خرید بیش از ۷۰ درصد از یارانه معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: ۶ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در این طرح مشارکت دارند و در شهر‌ها و روستا‌های کوچک نیز برای فروشندگان بارکدخوان نصب می‌شود تا دسترسی مردم و امکان بهره‌مندی عمومی از کالابرگ الکترونیکی فراهم شود.

وی خواستار شد: شرکت‌های ارائه دهنده خدمات کارت خوان فروشگاه‌ها نسبت به پوشش همه جانبه و تجهیز دستگاه‌های کارت خوان و نرم افزار‌های مرتبط در فروشگاه‌ها اقدام نمایند تا شرایط خرید مردم تسهیل شود و دسترسی به این طرح برای دورترین روستا‌های استان نیز میسر شود.

خواجه مظفری گفت: با بازدید‌های میدانی که توسط کارشناسان این اداره کل در سطح استان انجام شده است، تاکنون اجرای طرح سراسری کالابرگ الکترونیکی در استان گلستان روند مناسب و قابل قبولی را طی میکند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان