کارشناس هواشناسی گلستان گفت: شهرستان علی آبادکتول با ثبت ۲۴۵ میلی متر بارش، بیشترین بارندگی در فصل پاییز را در گلستان به خود اختصاص داد.

مریم نیکزاد فر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در مجموع پاییز کم بارشی در گلستان داشتیم، در مهرماه خشکسالی بسیار شدیدی در اکثر شهرهای استان به جز شهرستان‌های کردکوی و بندرگز را تجربه کردیم.

کارشناس هواشناسی گلستان افزود: بارش‌های استان گلستان در مهرماه ۵۵ درصد نسبت به وضعیت نرمال کاهش داشت و خشکسالی بسیار شدید در اکثر مناطق گلستان اتفاق افتاد.

نیکزادفر گفت: اضافه کرد: در آبان ماه شرایط بارشی خوبی در استان داشتیم و مجموع بارش در پایان آبان به شرایط نرمال رسید به طوری که در پایان این ماه ۵۱ درصد نسبت به شرایط نرمال افزایش بارش داشتیم.

وی عنوان کرد: همچنین آذرماه خشکی را در استان پشت سر گذاشتیم و میانگین بارش استان با ۲۶ میلی متر، نسبت به شرایط نرمال ۴۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کارشناس هواشناسی گلستان ادامه داد: اما در مجموع بارش‌های فصل پاییز امسال نسبت به سال گذشته بهتر بود و نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش بارش داشتیم.

نیکزاد فر تصریح کرد: بهترین شهر ما به لحاظ بارشی در فصل پاییز، شهرستان علی آبادکتول با ۲۴۵ میلی متر بارش است.

وی اضافه کرد: در آبان ماه میانگین دمای استان گلستان ۱۶ درجه سانتیگراد بود که نسبت به سال گذشته ۲.۷ درجه افزایش دما را تجربه کردیم.

کارشناس هواشناسی گلستان بیان کرد: در مهرماه میانگین دما ۲۴ درجه بود که درجه نسبت به نرمال افزایش دما داشتیم، در مهر ماه دمای ۴۴ درجه را هم شاهد بودیم که این یک وضعیت بحرانی دما است که در شهرستان کلاله ثبت شد.‌

نیکزادفر افزود: در مجموع میانگین دمای گلستان در فصل پاییز ۱۶ درجه سانتیگراد بود که ۱.۳ درجه افزایش دما نسبت به سال گذشته رخ داد و دمای آذرماه هم نسبت به نرمال ۱.۳ درجه افزایش یافته است.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر