کارشناس هواشناسی گلستان گفت: با ورود سامانه ناپایدار و انتقال هوای مرطوب از عصر امروز یکشنبه، علاوه بر وزش باد شدید و بارندگی، دمای هوای استان تا حدود هشت درجه خنک‌ می‌شود.

محمود محمدقلی پور صبح یکشنبه ۲۵ تیرماه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مدل‌های هواشناسی نشان دهنده این است که جو استان تا عصر امروز در بیشتر مناطق نسبتاً پایدار است اما با توجه به گذر امواج دامنه کوتاه تراز میانی جو در ساعات بعدازظهر و امشب احتمال اینکه در برخی نواحی به ویژه در مرکز استان شاهد رشد ابرهای همرفتی و در ارتفاعات رگبار پراکنده باران باشیم وجود دارد.

کارشناس هواشناسی گلستان با بیان اینکه سامانه ناپایداری عصر امروز یکشنبه وارد استان شده و تا روز چهارشنبه به فعالیت خود ادامه خواهد داد، گفت: به واسطه سامانه ناپایداری دمای هوا ۶ تا هشت درجه خنک‌تر خواهد شد.

محمدقلی پور ادامه داد: در اثر فعالیت این سامانه شاهد کاهش نسبی دما، ابرناکی، وزش باد و بارش باران همراه با گرد و غبار به ویژه در مناطق شمالی استان و افزایش ابر همراه با رعد و برق پراکنده در استان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: شرایط جوی ناپایدار تا اواخر هفته در استان گلستان ادامه دارد اما به تدریج از روز چهارشنبه از فعالیت سامانه ناپایدار در استان کاسته می‌شود.

به گزارش ایسنا، استان گلستان با گستره افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع و برخورداری از هفت اقلیم آب و هوایی، ۲۸ مرکز باران سنجی برخط و ۱۴۰ مرکز ایستگاه هواشناسی دارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا