مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: طی ۹ ماهه امسال در بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر استان به هزار و ۳۰۰ نفر از بیمارانِ کم برخوردار اقلام امانی تحویل داده شد.

قاسم غریب‌آبادی گفت: ایجاد بانک امانات تجهیزات پزشکی و تحویل اقلام به بیماران کم‌برخوردار یکی از مهم‌ترین خدماتی است که در سال‌های اخیر در هلال احمر پر رنگتر شده و آغازگر این خدمت انسان‌دوستانه در هلال احمر خیر داوطلب گلستانی با ایجاد بانک امانات تجهیزات پزشکی در همه استان‌های کشور بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان افزود: در ۱۲ بانک امانات تجهیزات پزشکی استان اقلامی از قبیل عصا، واکر، ویلچر، تخت بیمار، دستگاه زردی نوزاد، کپسول اکسیژن، مانومتر، دستگاه اکسیژن ساز، تشک مواج، ساکشن به بیمارانی که توانایی خرید اقلام را ندارند امانت داده می‌شود.

او افزود: در ۹ ماهه امسال به ۱۳۰۰ نفر تجهیزات پزشکی امانت داده شد که ارزش این تجهیزات ۱۷ میلیارد ریال است و همچنین طی این مدت ۴۰ قلم تجهیزات پزشکی از سوی خیرین به بانک امانات استان اهدا شده است.

غریب آبادی در پایان گفت: هلال‌احمر همواره مقصد نیّات خیر مردم بوده و داوطلبانِ این اقدام خداپسندانه می‌توانند بخشی از نذورات خود را به عنوان باقیات و صالحات به این امر اختصاص دهند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان