استفاده از نماد‌های خاص و ظرفیت دستگاه‌های دولتی در روز رای گیری به نفع نامزد‌ها تخلف است و با دقت بیشتری باید از سوی دستگاه‌های متولی نظارت شود.

دادستان مرکز استان گلستان در شانزدهمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان در گرگان گفت: استفاده از نماد‌های خاص در روز رای گیری که یادآور نامزد‌ها باشد و به کارگیری ظرفیت دستگاه‌های دولتی به نفع نامزد‌ها تخلف است و دستگاه‌های متولی باید با دقت بیشتری نظارت کنند.

محمود اسپانلو افزود: در روز رای گیری باید متولیان صندوق‌ها و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی مراقبت کنند تا انتخابات در سلامت و پرشور برگزار شود.

وی همچنین ادامه داد: رعایت قانون شفافیت و تامین مالی هزینه‌های تبلیغات بایستی دقیقا رصد شود تا عدالت تبلیغاتی خدشه دار نشود.

رمضانعلی عابدی معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان هم گفت: نظارت بر تبلیغات نامزد‌ها ادامه دارد و نامزد‌ها و هواداران آن‌ها باید به قانون پایبند باشند.

عابدی افزود: خوشبختانه اقدامات ستاد اجرایی انتخابات و شورای نگهبان و دستگاه قضایی سبب شد تاکنون تخلفی که نیاز به تشکیل پرونده قضایی باشد، نداشته باشیم.

حمیدرضا بهمنی نژاد رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گلستان هم در این جلسه از فرمانداران حوزه‌های انتخابیه خواست: تمام مقدمات تمهیدات مورد نیاز برای روز برگزاری انتخابات در شعب را از هم اکنون رصد و تامین کنند تا روز ۱۱ اسفند، راس ساعت رای گیری آغاز شود.

رسول شکری نیا مدیر کل صدا و سیما گلستان هم در این جلسه با اشاره به راه اندازی شبکه‌های انتخاباتی گفت: همکاران ما در ۲۰ روز، کار شبانه روزی با همه توان پای کار بودند که حاصل آن ضبط ۴۲ مناظره‌ی ۲ ساعته بود.

وی افزود: این مناظره‌ها علاوه بر شبکه‌های انتخاباتی از تلوبیون و شبکه استانی هم پخش می‌شود.

رسول شکری نیا با اشاره به پویش ملی دعوت در رسانه ملی گفت: در استان گلستان هم گفتگوی بیش از ۱۵۰ شخصیت و روحانی شیعه و سنی ضبط شده و از امشب و فردا در قالب پویش دعوت، از مردم برای شرکت پرشور در انتخابات دعوت می‌کنند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان