معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار گنبدکاووس از تخصیص ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی به این شهرستان خبر داد و گفت: این اعتبارات با مساعدت برخی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها تخصیص یافته است.

عبدالحمید گوگلانی در جلسه مشترک پدافند غیرعامل و مدیریت بحران گنبدکاووس افزود: با تخصیص این میزان اعتبار، اقدامات عمرانی خوبی در حوزه راه‌های ارتباطی روستایی این شهرستان درحال انجام است.

وی، روکش آسفالت جاده موسوم به خط آلمان به‌طول ۱۷ کیلومتر، بهسازی و آسفالت محور آق آباد به حاجی قوشان به‌طول ۱۵ کیلومتر، احداث یک دهنه پل در روستای بی بی شیروان و آسفالت یا روکش آسفالت جاده روستاهای “ملک علی تپه، صیادی، ایگدر علیا، بیشیک تپه، قره کسلخه، آراقویی، پشه لر و قلیچ ملا” را از مهمترین پروژه‌های درحال انجام از محل این اعتبارات تخصیصی ذکر کرد.

گوگلانی همچنین برلزوم تلاش مدیران گنبدکاووس برای جذب اعتبارات از منابع ملی با استفاده از ظرفیت نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از ملاک‌های ارزیابی سالانه مدیران میزان جذب اعتبارات ملی و استانی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین با مهم دانستن مدیریت بحران، برلزوم به‌روز رسانی فهرست امکانات و تجهیزات ادارات و نهادهای عضو این ستاد برای تهیه بانک اطلاعاتی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه برخی روسای ادارات و نهادهای گنبدکاووس نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران ارائه کردند.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس در این جلسه از واگذاری ۷۳۳ هکتار زمین از اراضی ملی برای طرح جهش تولید مسکن در ۵۲ روستا و شهر مرزی اینچه برون خبر داد و گفت: ۵۶۱.۵ هکتار زمین دیگر هم در ۲۹ روستا و شهر کُرند در آستانه واگذاری است.

فرشید رحمانی همچنین از تخصیص ۱۱۶ میلیارد ریال اعتبار به منابع طبیعی گنبدکاووس برای اجرای طرح‌های مرتع و بیابان از منابع مصوب سفر ۱۳ اسفند سال ۱۴۰۰ رییس جمهور به گلستان خبر داد و اضافه کرد: تخصیص این میزان اعتبار معادل ۵۵ درصد کل اعتبارات اختصاص یافته این بخش به منابع طبیعی استان است.

علی اصغر نودهی رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس هم در این جلسه بر لزوم بیمه‌شدن سدها و آب بندان‌های این شهرستان برای جبران خسارت احتمالی (غرق شدگی‌ها) از سوی شرکت آب منطقه‌ای گلستان تاکید کرد و گفت: هرساله چند مورد حادثه غرق شدگی در پهنه‌های آبی گنبدکاووس رخ می‌دهد که یکی از راه‌های جلوگیری از بروز ای نحوادث، تهیه تجهیزات غواصی است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا