رئیس هیات مدیره مجمع خیرین کشور گفت: در راستای تفاهم‌نامه این نهاد با وزارت آموزش و پرورش و نظام پزشکی طرح غربالگری ۱۵ میلیون دانش‌آموز علیه بیماری‌های سخت‌ درمان اجرا می‌شود.

حبیب‌الله بوربور روز پنجشنبه در همایش سالانه خیرین گلستان گفت: در این طرح دانش آموزانی که زمینه بیماری‌های سخت علاج دارند شناسایی شده و مورد درمان قرار می‌گیرند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند.

وی بابیان اینکه مجمع خیرین کشور وظیفه هماهنگی بین خیرین را برای کمک به دولت در رفع نیازها و زیرساخت‌ها بر عهده‌ دارد، افزود: مجمع در این راه از کمک خیرین به هر میزان که باشد استقبال می‌کند.

بوربور ادامه داد: هم اکنون‌ مجمع خیرین کشور در ۳۰ استان شعبه دارد و هشت بنیاد، سه دانشگاه و ۴۰ موسسه خیریه عضو آن هستند.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور همچنین با تاکید برضرورت توجه به سالمندان از سوی خیرین تاکید کرد و گفت: این مجمع هم اکنون از هزار و ۸۰۰ سالمند توسط یکی از بنیادهای عضو نگهداری می‌کند.

وی افزود: برای توجه به سالمندان و جلوگیری از هزینه های زیاد آنها در دوران پیری مجمع خیرین کشور ۲ طرح نذر تخصص و بانک زمان را در دستور کار دارد که در مرحله تصویب در مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

بوربور ادامه داد: در طرح نذر تخصص و بانک زمان افراد می‌توانند در جوانی به حسابی که اعلام می شود مبالغی را واریز کنند تا در زمان پیری و سالمندی مورد استفاده خودشان قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد استان گلستان پیشرو اجرای طرح نذر تخصص باشد.

استاندار گلستان هم در این مراسم با قدردانی از کمک‌های خیرین در بخش‌های مختلف گفت که باید زمینه مشارکت همگانی را در امر کارهای خیر در این استان فراهم کنیم.

علی محمد زنگانه افزود: باید تلاش کنیم مشارکت جمعی در انجام امور خیرخواهانه توسط اقشار مختلف در سراسر گلستان ترویج شود.

وی اضافه کرد: گلستان پروژه های زیادی از جمله در حوزه فضاهای آموزشی دارد که با توجه به محدودیت های مالی دولت، برای تکمیل شدن نیاز به همراهی نیکوکاران دارد.

زنگانه ادامه داد: در انجام کار خیر و کمک به همنوعان هر کس می‌تواند در حد تخصص و توان ورود کند مثلا یک پزشک متخصص می‌تواند یک روز از هفته را در یکی از مراکز درمانی در شهرستان هایی که با کمبود پزشک مواجه هستند، به صورت رایگان بیماران را معاینه و درمان کند.

استاندار گلستان همچنین برلزوم استفاده بیشتر از پویش ها و تشکل های مردم نهاد در امر کارهای خیر تاکید کرد و افزود: باید با روش‌های نوین و خلاقانه امورات خیر را در همه بخش ها ترویج کنیم.

در پایان این همایش احکام روسای هفت شهرستان گلستان که اقدام به تشکیل مجمع خیرین کردند، اهدا شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا