گنبدکاووس ۴۴ شهید دانش آموزی دارد که امروز یکشنبه برای گرامی‌داشت «کاظم صادقپور ملک‌میان» یکی از دانش‌آموزان شهید این شهرستان، کتاب «بیسیم‌چی دلاور» رونمایی شد.

سیدعلی کریمیان نویسنده این کتاب در مراسم رونمایی بیان کرد: این کتاب برای نخستین بار ویژه شهدای دانش‌آموز کودک و نوجوان گنبدکاووس در قالب شعر نوشته و تصاویر با قابلیت رنگ آمیزی برای مقطع ابتدایی منتشر شده است.

وی با اشاره به تلاش یک ساله برای نوشتن شعرها و تصویرسازی کتاب، افزود: روایت زندگی این شهید به صورت شعر کودکانه در این کتاب برای خوانندگان بیان شده است.

این نویسنده گفت: تاکنون ۲۶ جلد کتاب تالیف کردم که ۲۲ مورد از این کتاب‌ها مربوط به شهدای گنبدکاووس و استان گلستان در قالب زندگی نامه نویسی و سیره نویسی و کودک و نوجوان است.

کریمیان ادامه داد: از زمانی که رهبر معظم انقلاب در یکی از نشست‌های خود تاکید کردند با نوشتن درباره شهدا یاد و خاطر آنان را زنده نگه داریم، نوشتن با موضوع شهدا را به صورت جدی آغاز کردم.

مهدی حسین زاده معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش گنبدکاووس هم در این مراسم با قدردانی از نویسنده این کتاب، ابراز امیدواری کرد: انتشار این نوع از کتاب‌ها باعث افزایش علاقمندی دانش آموزان برای آشنایی با سبک و سیره زندگی شهدا شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس هم پرداخت به مقوله شهید و فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از مبانی بزرگ دین اسلام برشمرد و اظهار کرد: تمدن اسلامی بر خلاف تمدن غربی که بر پایه خودخواهی پایه گذاری شده تمرکز خود را بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قرار داده است.

حجت الاسلام احمدرضا کریمی افزود: نسل امروز با خواندن کتاب شهدا و الگوگیری از راه و روش آنان برای رسیدن به سعادت و خوشبختی، جاده زندگی را از جاده بندگی خداوند جدا نمی‌کنند.

وی شهدا را هویت ملت ایران دانست و گفت: دشمنان به دنبال تغییر نگرش جوانان این سرزمین به هویت خودشان هستند لذا گردآوری و نوشتن کتاب‌هایی با مفاهیم ایثار و شهادت یکی از راه‌های مقابله با این دسیسه‌ها محسوب می‌شود.

شهید کاظم صادقپور ملک‌میان شهریور ماه سال ۱۳۴۷ در شهرستان گنبدکاووس دیده به جهان گشود و سال چهارم هنرستان در رشته کشاورزی بود که از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و ششم بهمن ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسید.

پیکر شهید مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و سال ۱۳۷۵ پس از تفحص، در گلزار شهدای امامزاده یحیی بن زید شهرستان زادگاهش به خاک سپرده شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا