مهدی دهرویه در نشست با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی گنبدکاووس افزود: البته این برای اجرایی شدن خط ریلی چند مسیر دیگر هم پیشنهاد و مطالعه شده که مسیر اصلی همان اینچه‌برون- گنبد - آزادشهر- شاهرود است که استاندار گلستان هم به شدت پیگیر اجرایی شدن آن با مشارکت دوسویه دولت و بخش خصوصی است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا: فرماندار گنبدکاووس با اشاره به برخی ادعاها در خصوص تغییر مسیر راه آهن اینچه‌برون به شاهرود، تصریح کرد: این خط ریلی قرار است به کریدور شمال- جنوب متصل شود که شامل اینچه‌برون- گنبد- آزادشهر- شاهرود و طبس است.

مهدی دهرویه در نشست با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی گنبدکاووس افزود: البته این برای اجرایی شدن خط ریلی چند مسیر دیگر هم پیشنهاد و مطالعه شده که مسیر اصلی همان اینچه‌برون- گنبد – آزادشهر- شاهرود است که استاندار گلستان هم به شدت پیگیر اجرایی شدن آن با مشارکت دوسویه دولت و بخش خصوصی است.

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی دست ها خارج از گلستان در تلاش هستند که کارهای زیرساختی این استان مانند طرح گردشگری آشوراده، لایروبی خلیج گرگان، منطقه آزاد تجاری- صنعتی اینچه‌برون و خط ریلی انجام نشود.

دهرویه ادامه داد: استاندار گلستان با پیگیری های شبانه‌ روزی خود از طریق دولت به دنبال جذب اعتبار و سرمایه گذار برای انجام زیرساخت های مورد نیاز استان و جبران عقب‌ ماندگی های آن در بخش های مختلف است.

وی اضافه‌ کرد: امروز به سبب برخی بحران های جهانی، تحریم ها و مشکلات باقی مانده از ادوار گذشته، مردم با مشکلات و سختی هایی مواجه اند که همه تلاش دولت در جهت خدمت بیشتر به مردم و کاهش مشکلات آنها است.

فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین گفت که این شهرستان ظرفیت‌های بالقوه زیادی در بخش‌های مختلف دارد که باید از آنها برای توسعه و پیشرفت آن استفاده کنیم.

دهرویه با اشاره به برخی اقدامات انجام شده طی چند ماه گذشته در گنبدکاووس گفت: از جمله این اقدامات، پیگیری برخورد با آبندان‌های غیرمجاز حوزه سد وشمگیر، برخورد با ۷۰ مالخر، تلاش برای راه اندازی سه مکان ترک اعتیاد و اضافه کردن چهار دستگاه تانکر برای آبرسانی سیار به روستاهای نوار مرزی این شهرستان است.

وی اضافه کرد: همه تلاش مدیران و مجموعه فرمانداری گنبدکاووس خدمت به مردم و کاهش مسائل و مشکلات آنها و همچنین عقب ماندگی‌های زیرساختی این شهرستان است ضمن اینکه برش شهرستانی سند توسعه و سرمایه‌گذاری گنبدکاووس براساس سند توسعه استان گلستان تدوین شده است.

دهرویه ادامه داد: هرگونه فعالیت تولیدی در گنبدکاووس بویژه کارخانه استخراج یُد در مناطق شمالی آن باید با رعایت مسائل زیست محیطی و سلامت مردم باشد در غیراینصورت اجازه فعالیت داده نخواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این نشست، مطالبه گری مردم، رسانه‌ها و مدیران را از نیارهای ضروری برای توسعه شهرستان و رفع مشکلات آن دانست و گفت: فرمانداری در راس مطالبه گری قرار دارد و از انتقادهای سازنده که به پیشبرد اهداف نظام، دولت و خدمت به مردم کمک کند، استقبال خواهد کرد.

در این نشست همچنین برخی خبرنگاران به بیان مسائل و مشکلات زیرساختی گنبدکاووس دربخش های مختلف پرداختند و خواستار رسیدگی و نگاه ویژه مدیران استانی و کشوری به رفع این مسائل شدند.

تسریع در احداث خط راه آهن اینچه برون – گنبد – آزادشهر – شاهرود، تکمیل جاده نفت و احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی، جمع آوری معتادان متجاهر و متکدیان، پیگیری راه اندازی دانشگده علوم پزشکی، نظارت بیشتر بر بازار بویژه در ایام باقی مانده به عید قربان، نظارت بر بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات تکلیفی دولت و احداث فرهنگ سراها در محلات از جمله مسائل مطرح شده از سوی خبرنگاران گنبدی در این نشست بود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا