فصل جدید لیگ برتر والیبال در شرایطی از امروز آغاز می‌شود که ۲ نماینده گلستان در این رقابت‌ها با توجه به فرایند جذب بازیکنان و بودجه در نظر گرفته شده با همان انگیزه فصل قبل و بقا در انتهای فصل، خود را برای رویارویی با حریفان آماده کرده‌اند.

شهرداری گنبدکاووس و پاس گرگان ۲ نماینده گلستان در لیگ برتر فصل جاری والیبال کشور هستند.

در فصل گذشته هم این ۲ تیم در لیگ برتر حضور داشتند اما گنبدی‌ها در انتهای فصل به لیگ دسته اول سقوط کردند.

شهرداری گنبد با ۲۹ امتیاز در جایگاه یازدهم جدول ۱۴ تیمی لیگ برتر قرار گرفت و باید به همراه شهرداری ارومیه در مرحله پلی اوت شرکت می‌کرد اما انتقاد به نحوه برگزاری مرحله پلی‌اوت از سوی ۲ تیم شهرداری گنبدکاووس و ارومیه و حضور نیافتن آنان در این مرحله سبب شد تا برابر آیین نامه مسابقات این ۲ تیم به لیگ دسته یک سقوط کنند.

در نهایت هم مسوولان باشگاه شهرداری گنبدکاووس با خرید امتیاز یکی از تیم‌های لیگ برتری، بار دیگر به سطح اول والیبال کشور بازگشتند و امسال می‌خواهند از اعتبار والیبال شرق گلستان دفاع کنند.

آنان برای فصل پیش رو به جذب بازیکنان بومی در کنار چند ستاره گلستانی اکتفا کرده‌اند و با همین بازیکنان می‌خواهند لااقل مانع سقوط دوباره تیم خود از لیگ برتر شوند.

سرمربی تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس با اعلام آمادگی فنی بازیکنانش برای آغاز فصل جدید لیگ برتر گفت: هدف ما کسب پیروزی در اولین بازی لیگ امسال در بازی خارج از خانه مقابل «ایفاسرام اردکان» است.

رحمان رئوفی اظهار کرد: بازی تیم اردکانی در سال قبل را مورد آنالیز قرار دادیم و با توجه به تغییر احتمالی این تیم و شناخت نسبی از بازیکنان میزبان به پیروزی مقابل آنان امیدواریم.

وی بابیان اینکه بازیکنان تیم شهرداری گنبدکاووس در آمادگی کامل قرار دارند گفت: تمرینات منظم ۲ ماه گذشته و برگزاری چند بازی تدارکاتی به آمادگی تیم کمک زیادی کرد.

رئوفی افزود: بجز «سلیم چپرلی» که به دلیل فرارسیدن دوره خدمت سربازی از تیم جدا شد و «یونس قلیچ‌نیازی» که از ناحیه کتف دچار مصدومیت است، بقیه بازیکنان تیم شهرداری در آمادگی کامل قرار دارند.

سرمربی تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس ادامه داد: اول بازی لیگ برای همه تیم‌ها غیرقابل پیش‌بینی است و هر تیمی که کمترین اشتباه را داشته باشد، پیروز میدان خواهد بود.

وی اضافه کرد: گنبدکاووس پایتخت والیبال کشور است و این رشته در آن علاقمندان زیادی دارد و همه تلاش کادر فنی و بازیکنان ارائه بازی خوب و کسب پیروزی مقابل حریفان است.

در دیگر بازی نمایندگان گلستان در لیگ برتر والیبال، پاس گرگان در خانه میزبان نیان الکترونیک خراسان است.

۲ تیم سال گذشته نیز در هفته نخست رقابت‌ها در گرگان به مصاف یکدیگر رفته بودند که در آن بازی پاس سه بر صفر میهمان خود را شکست داده بود.

تیم نیان در دور برگشت رقابت‌های سال گذشته شکست مقابل شاگردان عیسی سنگدوینی را جبران کرده بود و امسال هم به دنبال شکست حریف خود در گرگان است.

سیزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران درسال جاری باحضور ۱۴ تیم «ایفاسرام اردکان، مس رفسنجان، فولاد سیرجان ایرانیان، پاس گرگان، گیتی‌ پسند اصفهان، سایپا و پیکان تهران، چادر ملو اردکان، شهداب یزد، شهرداری ارومیه، نیان الکترونیک مشهد، هورسان رامسر، طبیعت و شهرداری گنبدکاووس» از امروز یکشنبه آغاز می‌شود.

مطابق اعلام سازمان لیگ فدراسیون والیبال، ۱۴ تیم حاضر در فصل جدید لیگ برتر مردان کشور در یک گروه مقدماتی و به صورت رفت و برگشت با هم مسابقه می‌دهند و سپس هشت تیم برتر راهی مرحله پلی‌آف می‌شوند. مراحل پلی‌آف لیگ برتر مردان به صورت دو برد از سه مسابقه برگزار خواهد شد.

در لیگ برتر سال ۱۴۰۲ دیدارهای مرحله گروهی بعد از ۲۶ هفته به پایان می‌رسد و علاوه بر این‌که هشت برتر به مرحله پلی‌آف صعود می‌کنند، تیم‌های یازدهم تا چهاردهم جدول مرحله مقدماتی در پلی‌آف خاص برای تعیین دو تیم سقوط کننده با هم رقابت‌ خواهند کرد.

در دیدارهای مرحله نخست پلی‌آف لیگ برتر والیبال سال جاری، هشت تیم برتر دور مقدماتی با هم روبه‌رو می‌شوند و تیم‌های پیروز ۲ مسابقه از سه دیدار، به مرحله بعدی راه خواهند یافت. در این مرحله تیم‌های اول با هشتم، دوم با هفتم، سوم با ششم و چهارم با پنجم به رقابت می‌پردازند.

در مرحله دوم پلی‌آف تیم‌های برنده مرحله نخست در سه دیدار به مصاف هم خواهند رفت تا تیم‌های پیروز دو مسابقه، به جمع چهار تیم برتر صعود کنند. در نهایت فینال این رقابت‌ها در یک دیدار برگزار می‌شود و دیدار رده‌بندی نیز برگزار نمی‌شود تا دو تیم بازنده مرحله نیمه‌نهایی به عنوان سوم مشترک اکتفا کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا