استاندار گلستان گفت: راه‌اندازی پتروشیمی گلستان با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان، بزرگترین فرآیند سرمایه گذاری در تاریخ گلستان است.

علی‌محمد زنگانه در نشست شورای اشتغال و گلستان اظهارکرد: با وجود پیش بینی اعتبارات کافی در قالب‌های مختلف همچون تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ دولت تلاش کرده تا از سایر منابع تکمیلی برای ایجاد اشتغال در کشور استفاده کنند.

استاندار گلستان افزود: بهره گیری از ظرفیت‌های هلدینگ های بزرگ مالی در کشور یکی از راهکارهای مورد توجه دولت سیزدهم برای ایجاد و توسعه اشتغال در کشور است که در این رویه استان گلستان هم از فرصت مطلوبی بهره مند شده است.

وی ادامه داد: با ورود هلدینگ خلیج فارس به پروژه پتروشیمی گلستان حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گلستان انجام می‌شود که ماحصل آن دو هزار شغل مستقیم و سه هزار شغل غیر مستقیم خواهد بود.

زنگانه اضافه کرد: نقش آفرینی هلدینگ خلیج فارس در پتروشیمی گرگان و سرمایه گذاری در این صنعت بزرگترین سرمایه گذاری در تاریخ استان گلستان تلقی می‌شود.

وی تاکید کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی باید اولویت نخست مسئولان و مدیران دستگاه‌های مرتبط در استان گلستان باشد و در این فرآیند باید همه منابع مالی و نیروی انسانی را بسیج کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر