مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: املاک روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت که صاحبان آن‌ها دارای مبایعه‌نامه و یا قولنامه هستند، سنددار می‌شوند.

سیدمحمد حسینی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان نماینده مردم در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مدارک اولیه مالکیت این اراضی مانند مبایعه‌نامه و یا قولنامه را دریافت و پس از انجام امور قانونی، در قبال آن سند تک برگ ارائه می‌دهد.

او افزود: تمام مراحل کار توسط بنیاد مسکن انجام و سازمان ثبت و اسناد این مراحل را تایید کرده و اسناد را صادر و تحویل می‌دهد و بنیاد مسکن اسناد صادره را در محل روستا‌ها به مالکان آن‌ها تحویل می‌دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: تمام مردم در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با در دست داشتن شناسنامه، کارت ملی و مدارکی که نشان دهنده مالکیت ملک بوده را به یکی از شعب بنیاد مسکن در استان گلستان تحویل دهند.

حسینی گفت: تثبیت مالکیت، افزایش ارزش افزوده ملک، جلوگیری از نزاع و اختلافات احتمالی در روستاها، استفاده از اسناد بعنوان ضمانت تسهیلات بانکی از جمله مزایای صدور سند مالکیت است.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان