فرماندار گنبدکاووس با تاکید بر لزوم ساماندهی وضعیت معتادان متجاهر به دستگاه‌های مرتبط ۴۵ روز فرصت داد مراکز ماده ۱۶ (مرکز دولتی نگهداری و درمان معتادان متجاهر) مردان و زنان را در این شهرستان راه‌اندازی کنند.

به گزارش ایرنا، مهدی دهرویه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس اظهارداشت:‌ تاکنون در مبارزه با موادمخدر اقدامات اساسی صورت نگرفته و باید تمام دستگاه‌های اجرایی عضو شورا پای کار باشند و پایان سال مدیران بر اساس عملکردهای واقعی خود در حل مشکلات جامعه مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: طبق پیگیری‌های انجام شده سه سوله برای راه اندازی مرکز ماده ۱۶ مردان شرق گلستان با ظرفیت ۴۰۰ نفر به مرکزیت گنبدکاووس تحویل گرفتیم و فضایی برای مرکز ماده ۱۶ زنان هم اختصاص یافته و تمام دستگاه‌های باید امکانات خود را در حوزه مبارزه با مواد مخدر و ساماندهی معتادان متجاهر در اختیار بگذارند و تجهیز این ۲ مرکز هم بر عهده بهزیستی قرار دارد.

دهرویه افزود: انجمن‌های مردم نهاد و سمن‌های علاقمند به فعالیت در حوزه مبارزه با موادمخدر می‌توانند از ظرفیت مساجد شهرستان برای فعالیت‌های خود استفاده کنند.

رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس از فعالیت ۲ مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ در شهرستان خبر داد و گفت: سه مرکز ماده ۱۵ مردان در مرحله راه اندازی و یک مرکز ماده ۱۵ زنان هم در دست پیگیری برای راه اندازی قرار دارد.

مسلم نوروزی با اشاره به خریداری تجهیزات مراکز ماده ۱۶ زنان و مردان گنبدکاووس توسط اداره کل بهزیستی گلستان، افزود: سه سوله به ظرفیت ۴۰۰ نفر توسط فرمانداری گنبدکاووس برای راه اندازی مرکز ماده ۱۶ مردان انتخاب شده و فضایی هم برای مرکز زنان اختصاص یافت که در صورت تایید نهایی تجهیزات در آن استقرار خواهد یافت.

سرپرست هنگ مرزی اترک گلستان هم در این نشست گفت: هنگ مرزی اترک با حراست از ۳۵۰ کیلومتر مرز شامل “دریا، رودخانه، کوهستان، دشت و بیابان” از بزرگترین هنگ‌های ایران است که با تلاش شبانه‌روزی نیروهای مرزبانی و همراهی و تعامل مرزنشینان امنیت پایدار و خوبی در این منطقه حاکم است.

سرهنگ حسین قدمگاهی یک میلیون و ۷۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق را از شاخص‌ترین کشفیات مرزبان این هنگ مرزی همراه با دستگیری هشت نفر دانست و بیان کرد: کشف پنج کیلوگرم مواد مخدر در حوزه دریا همراه با دستگیری ۲ نفر و کشف ۸۹۰ گرم انواع موادمخدر و دستگیری ۹ نفر از دیگر اقدامات مرزبانان در حوزه مبارزه با قاچاق محسوب می‌شود.

وی اظهارداشت: همچنین دستگیری ۱۴ تبعه خارجی و توقیف ۳۶ خودرو و ۲۷ موتورسیکلت به همراه کشف ۱۴ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و ۱۵ قبضه سلاح شکاری مجاز مورد استفاده غیرمجاز در درگیری‌های جمعی از دیگر اقدامات مرزبانان هنگ مرزی اترک است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا