مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به ثبت هفت میلیون و ۷۲۲ هزار بازدید از جاذبه های استان طی تعطیلات نوروزی، گفت: در این مدت ۴۹۰ هزار نفر در گلستان اقامت کردند.

محمدجواد ساوری بعدازظهر دوشنبه در خصوص آخرین آمار تجمیعی گردشگران نوروزی در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز گذشته (سیزدهم فروردین) هفت میلیون و ۷۲۲ هزار و ۳۰ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید مسافران در طول مدت طرح نوروزی با سه میلیون و ۸۳ هزار و ۲۳۰ مورد از جاذبه‌های طبیعی استان بوده است.

وی گفت: یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۶۰۱ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری استان، ۷۸۸ هزار و ۷۶۱ نفر نیز از اماکن تاریخی، یک میلیون و ۲۴۰ هزار و ۹۶۸ بازدید از اماکن تفریحی و ۵۶ هزار و ۲۹۸ بازدید از مراکز صنایع‌دستی استان ثبت شد.

به گفته ساوری در این مدت ۶۳۲ هزار و ۸۸۳ نفر از اماکن مذهبی گلستان بازدید کردند و سهم موزه‌های استان از بازدیدهای مسافران نوروزی هم پنج هزار و ۲۸۹ بازدید بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: شهرستان گرگان با بیش از دو میلیون و ۹۲ هزار بازدید، شهرستان گنبدکاووس با بیش از یک میلیون و ۱۶۱ هزار بازدید و شهرستان بندر ترکمن با یک‌ میلیون و ۱۴۸ هزار بازدید، به ترتیب بیشترین بازدید جاذبه‌های گردشگری را در ایام سفرهای نوروزی به خود اختصاص دادند.

وی گفت: در این مدت تعداد ۴۸۹ هزار و ۳۵۰ نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان به ثبت رسید.

ساوری با اشاره به این‌که در این مدت ۲۷۱ هزار و ۵۱۷ نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در طرح نوروزی مربوط به مناطق نمونه گردشگری سطح استان با ۱۰۶ هزار و ۴۸۴ نفر-شب اقامت است.

وی اظهار کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی با ۵۴ هزار و ۷۴۹ نفر، خانه مسافرها با ۴۵ هزار و ۶۷۶ نفر و هتل‌ها با ۳۰ هزار و ۲۶۷ نفر به ترتیب بیشترین سهم اقامت مسافران نوروزی را به خود اختصاص دادند.
ساوری خاطرنشان کرد: در مدت مذکور همچنین ۱۷۰ هزار و ۹۸ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی و ۴۷ هزار و ۷۳۸ نفر نیز اقامتگاه‌های اضطراری سطح استان را برای اقامت انتخاب کردند.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر