مدیرکل راه و شهرسازی گلستان میزان واریزی وجه اولیه در طرح نهضت ملی مسکن را ۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون تنها سه هزار متقاضی نهضت مسکن در گلستان وجه اولیه را واریز کردند.

مهدی ملک در جلسه شورای مسکن استان گلستان اظهار کرد: طرح نهضت مسکن از یک سال گذشته در کشور آغاز شده است، در استان گلستان نیز ۱۷۵ هکتار زمین در اختیار داشتیم که برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به کارگیری شده است.

وی افزود: طبق برنامه ابلاغی به یک هزار و ۸۰۰ هکتار زمین نیاز داشتیم که با توجه به حداکثر ظرفیت تراکمی تا ۸۰۰ هکتار نیز قابل تامین است و تاکنون ۳۲۰ هکتار زمین به صورت قطعی به نام سازمان ملی زمین و مسکن انتقال سند شده و برای طراحی، نقشه و الحاق آماده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان تاکید کرد: گرگان و گنبدکاووس شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر هستند که برای طرح های الحاق زمین های تملک شده مصوب باید به تصویب شورای عالی معماری شهرسازی ایران برسد اما برای سایر شهرها شورای برنامه ریزی استان بالاترین مرجع برای تصویب طرح و اقدامات الحاق است.

ملک با بیان اینکه اخیرا انتقال سند مالکیت ۵۵ هکتار از اراضی گنبدکاووس انجام شد و ۲۵ هکتار زمین دارای معارض با اشخاص بوده که رفع تعارض آن انجام شده و برای طرح نهضت ملی مسکن بارگذاری خواهد شد، تصریح کرد: در شهرهایی مثل بندرترکمن چندین قطعه زمین مسکونی در اختیار داشتیم که برای سازندگان و انبوه‌سازان مسکن به مناقصه گذاشته شد و امیدوارم پیمانکاران گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن شرکت کنند تا بتوانیم از ظرفیت پیمانکاران بومی بهره‌مند شویم.

وی ابراز امیدواری کرد در یک ماه اخیر اراضی اختصاص یافته به طرح نهضت ملی مسکن منتج به اجرای طرح شود و گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی ساخت سه هزار واحد مسکونی آغاز شده که متوسط عملیات اجرایی آن به طور میانگین ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بخشی از آن تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه در استان گلستان ۱۶ هزار نفری که شرط اولیه را داشتند احراز شدند، گفت: از این تعداد سه هزار نفر وجه اولیه را واریز کردند که میزان واریزی وجه اولیه مبلغ ۴۰ میلیون تومان بوده است‌.

ملک ادامه داد: تعهد گلستان در سال نخست طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی بوده که البته متقاضی موثر نیز در این مسئله خیلی مهم است و باید وجه اولیه را واریز کنند تا بتوانند به عنوان متقاضی موثر شناخته شوند.

وی با بیان اینکه گلستان در پالایش متقاضیان در رتبه نوزدهم ایستاده است، تصریح کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات ما در استان گلستان برای مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن واریز وجه اولیه است و تاکنون برای آن دسته از متقاضیانی که مبلغ اولیه را واریز کردند شروع طرح آغاز شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا