معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: ۳۴ میلیون نفر از جمعیت ۸۴ میلیون نفری ایران بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌دهند و "گیمر" هستند.

علی‌حسین شهریور در مراسم اختتامیه بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت رسته فناوری اطلاعات و ارتباطات در گرگان اظهار کرد: طبق برآوردها ۴۴ درصد گیمرها با سن ۱۸ تا ۳۴ سال (جوان)، ۱۹ درصد با سن ۱۲ تا ۱۷ سال (نوجوان)، ۱۷ درصد با سن هفت تا ۱۱ سال (کودک) و مابقی بزرگسال هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۴۵ درصد این افراد بین یک تا پنج ساعت و ۱۴.۵ درصد دیگر بین پنج تا ۲۱ ساعت در هفته مشغول بازی رایانه‌ای هستند.

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: عده اندکی از این گمیرها درآمدهای دلاری و یورویی دارند و اغلب آنها برای وقت‌گذرانی مشغول بازی یارانه‌ای هستند.

شهریور در ادامه بر ضرورت مهارت‌آموزی جوانان تاکید کرد: اقتصاد کشور به نیروی کار ماهر نیاز دارد و اگر افراد مهارت نداشته باشند، بهره‌وری نیروی کار پایین خواهد آمد.

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: وظیفه ما در این سازمان، مهارت‌آموزی و تربیت نیروی کار ماهر و آماده‌کردن آنان برای ورود به بازار کار است که تلاش داریم شرایط مهارت‌آموزی به نگاه عدالت‌محورانه در کشور گسترده شود.

شهریور اضافه کرد: برای حضور در بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت، ۵۵۲ نفر از میان ۱۵ هزار شرکت کننده انتخاب شدند که در ۴۳ رشته با هم به رقابت می‌پردازند.

وی یادآور شد: مرحله نخست این مسابقات در ۲۵ رشته و در مرحله دوم در ۱۸ رشته برگزار خواهد شد.

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تاکید کرد: تحقیقات نشان داده که پول در کنار مدرک‌گرایی پاسخگوی حل مشکل بیکاری نیست و تنها راه راه حل آن گسترش مهارت‌آموزی است.

بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در رسته فناوری ارتباطات و اطلاعات از روز شنبه گذشته با حضور حدود ۸۰ شرکت کننده از ۲۸ استان کشور در پنج رشته توسعه نرم‌افزارهای موبایل، راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، فناوری‌های وب و پردازش ابری در گرگان آغاز شد و امروز با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا