استاندار گلستان با اشاره به سرمایه گذاری‌های عظیم ارزی و ریالی دولت در صنعت برق، گفت: با هدف تسهیل در فرآیند صنعتی شدن گلستان و کاهش ناترازی فعلی، تولید برق ۷۶ درصد افزایش می یابد.

علی محمد زنگانه در شصت و پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و نشست صمیمی با فعالان اقتصادی گلستان اظهار کرد: گلستان در بخش زیرساخت‌های حیاتی با چالش‌های مزمنی مانند ناترازی برق دست به گریبان بوده که یکی از اولین اقدامات خادمان ملت در مدیریت کلان استان تلاش برای رفع این ناترازی بود.

استاندار گلستان افزود: برای حل مشکل زیرساختی برق خصوصاً در زمینه صنایع، قرارداد پروژه سیکل ترکیبی نیروگاه برق علی آباد کتول با مشارکت مپنا و بنیاد مستضعفان امضا شد تا ظرفیت این نیروگاه از هزار به هزار و ۵۰۰ مگاوات ارتقا یابد و در عین حال سرمایه گذاری برای فعال سازی ۲۶۰ مگاوات نیروگاه کوچک مقیاس هم انجام شود تا رشد تولید ۷۶ درصدی را محقق کنیم.

وی ادامه داد: با چنگ و دندان مجوز شیرین سازی ۷۲ میلیون متر مکعب آب دریا اخذ شده و شب عید در جلسه سازمان برنامه و بودجه برای رفع تنش آبی غرب استان مجوز خرید تضمینی آب شیرین کن دریافت شد.

زنگانه افزود: سال گذشته ۷۲ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با ۵۰۰ مصوبه تشکیل شد و بیش از ۷۰ درصد مصوبات اجرایی شد که میزان اجرای مصوبات در سال قبل تر ۱۰ درصد بوده است.

استاندار گلستان ادامه داد: برای احیای خلیج گرگان می‌جنگیم و در عین حال به مطالبه گری شما نیازمندیم چرا که سلامت، محیط زیست و آینده مردم گلستان، مازندران، خراسان شمالی و حتی کشور ترکمنستان در گرو احیای خلیج است.

وی گفت: تاکنون لایروبی ۸۰ درصد کانال آشور خلیج گرگان انجام شده و مسیر لایروبی کانال‌ها با قوت ادامه می‌یابد و به دنبال آن هستیم که حق آبه خلیج از نکارود را که ۸۰ درصد آب شیرین آن به دریا می‌ریزد، را احیا کنیم و این مسئله را به عنوان یک مطالبه در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان دنبال می‌کنیم.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر