مدیر کل آموزش و پرورش گلستان از آمادگی مدارس استان برای استقبال از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

سیدرضا نظری با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: امسال ۴۱۷ هزار دانش آموزان گلستان در سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

او افزود: ۲۴ هزار نیروی فرهنگی شامل ۱۹ هزار معلم و پنج هزار کادر مدرسه نیز امسال پذیرای دانش آموزان گلستانی خواهند بود.

نظری با بیان اینکه گلستان امسال کمبود معلم ندارد گفت: کمبود نیرو‌های خود را از طریق برگزاری آزمون استخدامی، فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، به کارگیری فرهنگیان بازنشسته و نیرو‌های خرید خدمات و معین کار جبران کرده ایم.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان همچنین با اشاره به برگزاری آزمون دبیری و آموزگاری گفت: امسال سهمیه استخدامی گلستان از ۸۰۰ نفر به ۱۳۰۰ نفر افزایش یافت و نتایج آموزگاری تا پایان هفته و آزمون دبیری تا ۱۵ مهر اعلام خواهد شد.

او ادامه داد: هم اکنون ۴۷۷ نیروی خرید خدمات در گلستان داریم و تلاش می‌کنیم وزارت خانه با به کارگیری این افراد در سال تحصیلی جدید نیز موافقت کند.

نظری همچنین از تلاش برای هوشمندسازی مدارس استان خبر داد و افزود: در سفر رئیس جمهور به استان ۱۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت و روند اجرای این طرح در حال اجراست.

او با اشاره به تحصیل ۵۰ هزار دانش آموز در مدارس غیر انتفاعی استان گفت: برای بالابردن کیفیت این مدارس تسهیلات ارزان قیمت به موسسان مدارس غیر دولتی پرداخت می‌کنیم و در صورتی که اداره کل راه و شهرسازی در اختیار موسسان این مدارس زمین قرار دهد برای ساخت آمادگی دارند.

نظری به کمبود مدرسه در گرگان مرکز استان هم اشاره کرد و گفت: فعلا کمبود را با دو شیفته کردن جبران کردیم، اما قرار است سال ۱۴۰۳ سه مدرسه به گرگان افزوده شود.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان