نخستین نگارخانه شهرداری گنبدکاووس برای استفاده رایگان هنرمندان این شهرستان در رشته‌های مختلف هنری از جمله "خطاطی و خشنویسی، نقاشی و عکاسی" و درمحل بوستان مقابل شهرداری این شهر آغاز بکار کرد.

در آیین افتتاح نگارخانه شهرداری گنبدکاووس که عصر پنجشنبه برگزار شد، شهردار این شهر در سخنانی گفت: این مکان محلی برای به نمایش گذاشتن آثار هنرمندان شهرستان در تمامی رشته‌های هنری به صورت رایگان خواهد بود.

سیدعلی اصغر موسوی افزود: مساحت نگارخانه شهرداری ۱۲۰ مترمربع است که تلاش داریم آنرا با معماری جدید و در فضایی بزرگتر توسعه دهیم تا امکان استفاده بیشتر هنرمندان از این مکان فراهم شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری گنبدکاووس هم به خبرنگاران گفت: علاوه بر استفاده هنرمندان از فضای داخلی نگارخانه، از فضای روباز بیرونی آن نیز که دارای محوطه‌ای بزرگ و چند صد مترمربع مساحت دارد می‌توان برای انجام برخی فعالیت‌های هنری مانند اجرا نمایش و تائتر خیابانی استفاده کرد.

محمد شیخی افزود: با راه‌اندازی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری گنبدکاووس از این پس برنامه‌های متنوع فرهنگی – هنری متناسب با مناسبت‌های ملی و مذهبی با همکاری سایر ادارات و نهادهای فرهنگی و هنرمندان به بهترین شکل ممکن برگزار خواهد شد.

در آیین افتتاح نخستین نگارخانه شهرداری گنبدکاووس، رییس و چند تن از اعضای شورای اسلامی این شهر، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی هنرمندان و پیشکسوتان هنری این شهرستان حضور داشتند.

همزمان با افتتاح نگارخانه شهرداری گنبدکاووس، ۱۵ اثر از هنرمندان رشته عکاسی در قالب تابلو عکس در معرض دید و خرید علاقمندان گذاشته شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا