رییس جمعیت علمای اهل سنت عراق با تاکید برضرورت تقویت بیشتر وحدت بین کشورهای اسلامی تصریح کرد: در صورت تحقق این موضوع که مورد تاکید قرآن کریم است، دول اسلامی اسلامی به بزرگترین قدرت در جهان تبدیل خواهند شد که هیچ قدرتی توانایی مقابله با آن را نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، رییس جمعیت علمای اهل سنت عراق با تاکید برضرورت تقویت بیشتر وحدت بین کشورهای اسلامی تصریح کرد: در صورت تحقق این موضوع که مورد تاکید قرآن کریم است، دول اسلامی اسلامی به بزرگترین قدرت در جهان تبدیل خواهند شد که هیچ قدرتی توانایی مقابله با آن را نداشته باشد.

“خالد عبدالوهاب ملا” شامگاه یکشنبه در نشست خبری در گنبدکاووس گفت: امروز دشمنان اسلام و در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌خواهند که کشورهای اسلامی پیشرفت کنند بنابراین با ترفندهای مختلف و درگیر کردن آنها با مشکلات اقتصادی و سیاسی و نیز با ایجاد اختلاف بین آنها نمی‌گذارند وحدت اسلامی شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه وحدت اسلامی به معنی ذوب شدن در یک مذهب نیست بلکه تفاهم با دیگر مذاهب و درک آنها است، افزود: انقلاب اسلامی از همان ابتدای پیروزی توسط امام خمینی (ره) بر مساله وحدت اسلامی تاکید داشت که مصداق بارز آن حمایت از ملت مظلوم فلسطین بود که مردمان آن اهل سنت هستند.

عبدالوهاب ملا اضافه کرد: استکبار جهانی که نمی خواست انقلاب نوپای اسلامی ملت ایران به موفقیت برسد، صدام را به جنگ علیه ایران تشویق و از آن حمایت کرد و بسیاری از کشورهای اسلامی را نیز به وحشت و هراس انداخت تا با ایران ارتباط نداشته باشند.

رییس جمعیت علمای اهل سنت عراق همچنین در تشریح وحدت اسلامی گفت: وحدت به معنی ضمانتی برای حفظ تمام مذاهب اسلامی است و سران کشورهای مسلمان باید در مسائل استراتژیک مانند مساله فلسطین و حمایت از مردم آن و نیز آزادی قدس شریف که یک مساله شرعی، اخلاقی و انسانی است، اتفاق نظر داشته باشند.

وی، حفظ خون مسلمانان از مذاهب مختلف را از دیگر ضرورت‌های وحدت اسلامی دانست و افزود: همه دولت‌های اسلامی و مردمان آن باید با حفظ اصول فقهی خود، به رعایت این مساله مهم پایبند باشند.

عبدالوهاب ملا اضافه کرد: هیچ کس نمی‌خواهد که یک اهل سنت شیعه شود و یا یک شیعه اهل سنت شود و از اصول فقهی خود دست بردارند زیرا مسائل مهمتری نیز در دین اسلام وجود دارد که بایستی به آنها توجه شود.

وی به نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) هم اشاره کرد و گفت: عاشورا ظلم بزرگی به خاندان پیامبر(ص) بود و با اینکه در منابع اهل سنت کمتر به آن پرداخته شده اما پیروان این مذهب در ایام محرم و عاشورا مشارکت فعال و تاثیرگذاری در عزاداری امام حسین (ع) و یارانش دارند.

رییس جمعیت علمای اهل سنت عراق ادامه داد: سال‌هاست که دشمنان با ایجاد چالش‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی قصد دارند به وحدت اسلامی آسیب بزنند که بسیاری از علمای مسلمان این مسائل را درک می‌کنند.

عبدالوهاب ملا گفت: امروز بهترین نمونه وحدت بین مذاهب اسلامی در ایران وجود دارد آنهم به صورت عملی و نه شعاری که در گفتارهای امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه‌ای و سایر مسوولان ارشد و حتی مدیران رده پایین و مردم وجود دارد.

وی افزود: اگرچه در دروان جنگ عراق و ایران همه روابط بین دو کشور از جمله روابط بین علما و مردم قطع بود اما من از سال ۲۰۰۷ تا کنون بارها به ایران سفر کردم و دوستان خوبی نیز دارم و تجربه شخصی پیدا کردم که همه در ایران بر مساله وحدت تاکید دارند.

عبدالوهاب ملا اضافه کرد: در دیدارهایی که به صورت عمومی و خصوصی با رهبر معظم انقلاب نیز داشتم ایشان همواره به حفظ وحدت و هویت امت اسلامی و نیز پرهیز از شیعه انگلیسی و سنی آمریکا تاکید داشتند.

وی ادامه داد: در دیدارهایی که با سردار قاسم سلیمانی نیز داشتم ایشان هم بر وحدت اسلامی تاکید داشت و به من می‌گفت “من خالد عبدالوهاب ملا” را به همین شکل روحانی اهل سنت می‌خواهم” و این برای من بسیار جالب و مهم بود.

رییس جمعیت علمای اهل سنت عراق همچنین گفت: در دو روز اخیری که به گلستان آمدم و دیدارها و نشست‌هایی با علمای اهل سنت داشتم و از مدارس دینی آنها بازدید کردم، به معنای واقعی کلمه و برخلاف سخن “محمد عبدو” که در سفر به اروپا گفته بود من اسلام دیدم اما مسلمان ندیدم، اما من در این استان اسلام و مسلمان واقعی را در کنار هم دیدم.

عبدالوهاب ملا بیان داشت: امروز اسلام را باید از روی عمل مسلمانان ببینیم و من در سفر به ایران و گلستان انصافا اسلام را در رفتار و گفتار مردمان شیعه و اهل سنت دیدم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان نیز در این نشست با گرامیداشت ۲۳ مرداد روز مقاومت اسلامی به اهداف سفر برخی شخصیت‌های جبهه مقاومت از کشورهای بحرین، عراق، لبنان و یمن به ایران و گلستان اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی طی ۴۳ سال گذشته و باوجود اعمال تحریم‌ها و سنگ اندازی‌های استکبار جهانی اما درسایه مقاومت توانسته به دستاوردهای بزرگ دست یابد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا