سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان و مسوول روابط‌ عمومی و امور فرهنگی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی این استان گفت: گرگان‌ به عنوان مرکز استان با ۲ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۴۹۰ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی‌اش، پربازدیدترین شهرستان گلستان‌ در نوروز امسال شناخته شد.

مسعود زیارتی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این آمار مربوط به بازه زمانی ۱۶ اسفند ماه سال گذشته تا پایان روز سیزدهم فروردین ماه امسال و همزمان با مدت زمان فعالیت این ستاد و مربوط به تجمیع بازدید از جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های تفریحی، موزه‌ها، مراکز صنایع‌دستی، جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های دست‌ساز و جاذبه‌های مذهبی است.

وی بیان کرد: در بین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان، بیشترین بازدید مسافران در طول مدت طرح نوروزی با یک‌ میلیون و ۹۶۰هزار و ۲۰۲ مورد از جاذبه‌های طبیعی گرگان ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۴ هزار و ۷۴۷ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری شهرستان به ثبت رسید و ۲۰۱ هزار و ۶۳۵ نفر نیز از اماکن تاریخی گرگان بازدید کردند.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان گفت: در این مدت ۲۱۶ هزار و ۵۷۵ نفر از اماکن مذهبی گرگان بازدید کردند و سهم موزه‌های این شهرستان از بازدیدهای مسافران نوروزی نیز پنج هزار و ۱۴۹ بازدید بود.

اقامت بیش از ۱۳۵هزار نفر – شب در اقامتگاه‌های گرگان

مسوول روابط‌عمومی و امور فرهنگی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان در ادامه افزود: براساس آمارهای ثبت شده، تعداد ۱۳۵ هزار و ۲۳۸ نفر – شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری شهرستان گرگان به ثبت رسید.

زیارتی با اشاره به این‌ که در این مدت ۶۵ هزار و ۶۱۰ نفر شب در مراکز اقامتی رسمی شهرستان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی این شهرستان، بیشترین اقامت ثبت‌ شده در طرح نوروزی مربوط به مناطق نمونه گردشگری سطح شهرستان با ۱۵ هزار و ۹۳۸ نفر – شب اقامت است.

وی افزود: هتل‌ها با ۱۳ هزار و ۶۷۷ نفر، خانه مسافرها با ۱۲ هزار و ۷۶۲ نفر، هتل‌ آپارتمان‌ها با هفت هزار و ۶۴۲ نفر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی با هفت هزار و ۶۰۴ نفر به ترتیب بیشترین سهم اقامت مسافران نوروزی در شهرستان گرگان را به خود اختصاص دادند.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت ۵۷ هزار و ۳۱۷ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی و ۱۲هزار و ۵۰۱ نفر نیز اقامتگاه‌های اضطراری شهرستان گرگان را برای اقامت انتخاب کردند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا