مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: پنج هزار گلستانی در ۲۹۴ خانه هلال این استان عضویت دارند.

قاسم غریب‌آبادی در حاشیه برگزاری مانور زلزله با رویکرد خانه‌های هلال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعضای خانه‌های هلال گلستان تاکنون در قالب ۱۳۷ تیم ساماندهی شدند.

وی بیان کرد: ساماندهی این اعضا در قالب تیم‌های مختلف به این دلیل است که در زمان وقوع حادثه با تفکیک وظایف بتوانند بهترین خدمات را به مردم محل زندگی خود ارایه دهند.

وی خاطر نشان کرد: به مناسبت هفته هلال احمر با توجه به وظیفه‌مندی این نهاد در آماده‌سازی مردم برای زمان بحران و به منظور ارتقای آمادگی، دانش و مهارت اعضای خانه‌های هلال و کاهش خسارت‌های ناشی از زلزله، تمرین سراسری پناهگیری صحیح و خروج ایمن در استان گلستان همزمان با سراسر کشور اجرا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان اظهار کرد: خانه‌های هلال در محلات شهری و روستایی به عنوان نخستین افراد نزدیک به محل وقوع حادثه، می‌توانند در زمان طلایی پس از حادثه و تا رسیدن نیروهای امدادی در کوتاه‌ترین زمان خدمات موثری به مردم ارایه دهند، از این رو آموزش‌های دوره‌ای مردم حائز اهمیت است.

وی افزود: مانور امروز نشان‌دهنده آموزش‌های موثری است که در خانه‌های هلال به جامعه هدف آموزش داده شده است.

غریب‌آبادی تصریح کرد: با تکرار و تمرین این مانورها و تمرین‌ها می‌توان به شعار (هر خانواده یک امدادگر) جامه عمل پوشاند.

مانور پناه‌ گیری و خروج اضطراری زلزله با رویکرد خانه‌های هلال به صورت متمرکز با حضور مدیرعامل و مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر گلستان و معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در روستای سلاق غائب شهرستان گنبدکاووس و سایر شهرستان‌ها همزمان با سراسر کشور اجرا شد.

از ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت ماه هفته هلال احمر و ۱۸ اردیبهشت روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ نامگذاری شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا