نشست خبری حمزه کرایلو مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان با اصحاب رسانه به مناسبت برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت و همچنین دومین دوره مسابقات ملی مهارت نوجوانان ایران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در روز یکشنبه 30 مهر ماه برگزار شد.

نشست خبری حمزه کرایلو مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان با اصحاب رسانه به مناسبت برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت و همچنین دومین دوره مسابقات ملی مهارت نوجوانان ایران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در روز یکشنبه ۳۰ مهر ماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان، کرایلو گفت:اولین دوره مسابقات آزاد و جشنواره عکس مهارتی با موضوع برداشت زعفران در روستای وامنان در روزهای دوشنبه و سه شنبه دوم و سوم آبان ماه برگزار می شود.

وی افزود: در این مسابقات بیش از ۹۰ نفر در سامانه ثبت نام اعلام حضور کردند و پس از بررسی رزومه های عکاسان، ۳۰ نفر از ۱۷ استان در این مسابقات به رقابت می پردازند.

برگزاری دوره بیست و یکم مسابقات ملی مهارت و دومین دوره مهارت نوجوانان ایران در گلستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان همچنین بیان کرد: در حاشیه این مسابقات، رویداد ایده شو با موضوع برندسازی زعفران با همکاری پارک علم و فناوری استان در روستای وامنان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد : بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت در رسته فناوری اطلاعات و ارتباطات به میزبانی استان گلستان از تاریخ ۶ الی ۸ آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

کرایلو تصریح کرد: در این مسابقات ۱۱۴ نفر از ۲۷ استان و در ۶ رشته پردازش ابری، راهکارهای نرم افزاری برای کسب و کار، طراحی و توسعه وب ،مدیریت سیستم های تحت شبکه،توسعه نرم افزارهای موبایل و فناوری طراحی گرافیک با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع مهارت های نوین در حوزه فناوری های اطلاعات و ارتباطات، پروژه بزرگ مرکز فناوری های نوین در شهرستان علی آبادکتول با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

کرایلو بیان کرد: در تلاش هستیم با ایجاد مرکز فناوری های نوین و تامین تجهیزات مورد نیاز این حوزه، دبیرخانه دائمی مسابقات ملی مهارت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در استان گلستان داشته باشیم.

ایشان خاطر نشان کرد:دومین دوره مسابقات ملی مهارت نوجوانان ایران به میزبانی استان گلستان در ۵ رشته برنامه نویسی ویندوز، نقشه کشی با اتوکد، طراحی گرافیک، طراحی وب و برنامه نویسی موبایل از ۹ الی ۱۲ آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی افزود: ۴۱ نفر از ۱۸ استان در این مسابقات با هم به رقابت می پردازند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان تاکید کرد: در بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت و دومین دوره مسابقات ملی مهارت نوجوانان ایران از استان گلستان ۵ و ۷ نفر حضور دارند.

برگزاری دوره بیست و یکم مسابقات ملی مهارت و دومین دوره مهارت نوجوانان ایران در گلستان

  • منبع خبر : به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان