رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: تعداد مبتلایان کرونایی بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان در یک ماه گذشته حدود ۱۷ درصد بیشتر شد.

سعید گل‌فیروزی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر ۷۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گلستان بستری هستند که این آمار در ابتدای ماه گذشته ۶۳ نفر بود.

وی خاطرنشان کرد: ماه گذشته آمار بیماران کرونایی گستان دچار فراز و فرود شد به گونه‌ای که در برخی روزها آمار ابتلا به این ویروس در استان از مرز ۱۰۰ نفر هم عبور کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: از بستری‌های فعلی، ۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

گل‌فیروزی افزود: همچنین حال چهار نفر از بستری‌های بخش ویژه وخیم است که با وصل بودن به دستگاه ونتیلاتور ادامه حیات می‌دهند.

وی ادامه داد: براساس آخرین رنگ‌بندی مشخص شده از سوی ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت که روزهای شنبه هر هفته اعلام می‌شود، ۲ شهرستان این استان شامل گنبدکاووس و علی‌آبادکتول در وضعیت آبی و مابقی ۱۲ شهرستان دیگر در وضعیت زرد قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان تاکید کرد: با توجه به برودت هوا و همزمانی فصل شیوع ویروس آنفلوآنزا با وجود ویروس کرونا، لازم است مردم نکات ایمنی از جمله زدن ماسک و خودداری از حضور در تجمعات را همچنان رعایت کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا