فرماندار بندرگز گفت: این شهرستان با ایجاد هزار و ۵۵۳ شغل از ابتدای امسال تاکنون، پیشتاز کاهش بیکاری و اشتغال‌آفرینی در گلستان است که با حمایت از واحدهای صنعتی و کارگاه‌های کوچک و بزرگ این روند ادامه خواهد داشت.

صابر حسن‌پور در نشست گروه خبری فجر ستاد دهه فجر گلستان اظهار کرد: تعهد تعیین‌شده برای ایجاد شغل امسال بندرگز هزار و ۸۴۰ نفر است که تاکنون ۸۴ درصد آن تحقق یافته و گذر از مرز تعیین‌شده تا پایان سال در دسترس قرار دارد.

وی همچنین به طرح‌های دهه فجر این شهرستان اشاره کرد و گفت: در این ایام ۱۸۴ طرح افتتاح شده و یا عملیات ساخت آن آغاز می‌شود که اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح ها در مجموع هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال است.

فرماندار بندرگز افزود: از مجموع این طرح‌ها، ۹۱ طرح عمرانی با اعتبار هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال است و بقیه طرح‌ها در بخش اقتصادی اجرا می‌شود که با بهره‌برداری از آن برای ۱۳۳ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

حسن‌پور ادامه داد: در مقایسه با دهه فجر پارسال، اجرای طرح‌های عمرانی ۴۹ درصد و اقتصادی بندرگز ۵۱ درصد و اعتبارات عمرانی ۷۸ درصد و اقتصادی ۲۲ درصد بیشتر شد.

فرماندار بندرگز گفت: احیای خلیج گرگان در منطقه دارای اهمیت ملی و فراملی است که با آغاز طرح لایروبی، از تهدید تلخ زیست محیطی فاصله گرفته است.

فرماندار علی‌آباد کتول هم در این نشست گفت: در دهه فجر امسال ۱۷۹ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار افزون بر ۳ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح شده و یا عملیات ساخت آن آغاز می‌شود.

ابراهیم احمدی افزود: احداث مدرسه سه کلاسه، مرکز جامع سلامت، روشنایی معابر، زیرسازی آسفالت، افتتاح پروژه تقاطع ضلع شرقی شهر علی‌آبادکتول، احداث گلخانه ۹ هکتاری سبزیجات با اشتغالزایی بیش از ۹۰ نفر، بومگردی، کارگاه سفال و سرامیک، کارگاه نساجی و دوخت البسه، احداث دامداری، پرورش ماهیان آبزی با استفاده از ظرفیت چاه آب کشاورزی از جمله پروژه‌های دهه فجر این علی‌آباد است.

وی اظهار کرد: علی‌آبادکتول در صادرات ماهیان سرد آبی و پرورش مرغ یکی از شهرستان‌های معین برای تامین گوشت سفید تهران است و به همین دلیل حمایت از واحدهای پرورش طیور تداوم خواهد داشت.

احمدی افزود: همایش بانوان تراز انقلاب، یادواره شهدای بهمن و انقلاب، کاروان شادی، اجرای تئاتر، ۱۰ شب ۱۰ مسجد برای تبیین دستاوردهای انقلاب از جمله برنامه های فرهنگی دهه مبارک فجر علی‌آباد کتول است‌.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا