مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: این استان در بخش تعاونی‌های صادرات محور جزو ۶ استان برتر کشور بشمار می‌رود به‌طوری‌که طی ۶ ماه نخست امسال و با رشد ۲۵ درصدی نسبت به پارسال ۹ میلیون و ۷۳۵ هزار دلار کالا توسط تعاونی‌های گلستان به خارج کشور صادرات شده است.

حسینعلی خواجه مظفری در مراسم افتتاح طرح توسعه یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی گنبدکاووس باحضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور افزود: گلستان با داشتن ۹ شرکت‌ تعاونی دانش بنیان هم از استان‌های برتر کشور است.

به گفته وی، هم ۱۲۴ شرکت تعاونی دانش بنیان در کشور فعال است که ۹ مورد آن در استان گلستان فعالیت دارند.

خواجه مظفری اضافه کرد: شرکت تعاونی مبتکر گنبدکاووس که در زمینه تولید انواع اجاق گاز فعالیت دارد با دریافت ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶ این واحد تولیدی را راه‌اندازی و زمینه اشتغال پایدار ۳۳ نفر را فراهم کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: محصولات تولیدی این شرکت تعاونی هم اکنون به عراق، ترکمنستان و افغانستان صادر می‌شود ضمن اینکه صادرات این شرکت به ۲ کشور اروپایی آلمان و فرانسه نیز در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، تولید انواع تنور گازی،انواع اجاق گازی تک، ۲ و سه شعله، اجاق‌های پروفیلی و رستورانی بخشی از محصولات تولیدی شرکت مبتکر گنبدکاووس است.

خواجه مظفری افزود: طرح توسعه مراحل بعدی این شرکت تعاونی هم در دستور کار قرار دارد که نیاز به تسهیلات تقریبی ۱۰۰ میلیارد ریالی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور و هیات همراه همچنین از شرکت «پلیمیر بانیار» گنبدکاووس از دیگر واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی این شهرستان نیز دیدن کرد.