فرماندار علی آبادکتول گفت: مجوز طرح گردشگری ایجاد تله‌کابین علی‌آبادکتول اخذ و آماده عقد قرارداد سرمایه‌گذاری است.

ابراهیم احمدی روز سه‌شنبه در نشست خبری قرارگاه خبری شهید همدانی ویژه هفته دولت ۱۴۰۲ استانداری گلستان، افزود: این طرح گردشگری و توسعه شهرستان علی‌آبادکتول در مرحله بستن قرارداد بین شهرداری و سرمایه‌گذار قرار دارد.

طرح تله‌کابین علی‌آبادکتول از حدود یک دهه اخیر از سوی مسوولان این شهرستان پیگیری می‌شود که با پیگیری در دولت سیزدهم به نتیجه رسیده است.

اقدام برای ایجاد نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آبادکتول

فرماندار علی‌آبادکتول گفت: اقدام برای ایجاد نیروگاه برق سیکل ترکیبی این شهرستان از محل مصوبه سفر دولت سیزدهم به استان بوده که اکنون اقدام برای عملیاتی شدن آن از جمله عقد قرارداد است.

به گفته وی پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی رسمی این طرح در دهه فجر امسال آغاز شود.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از این طرح سبب تامین برق استان و ایجاد اشتغال برآب جوانان جویای کار و دانش آموخته خواهد شد.

راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آبادکتول ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق استان در این نیروگاه اضافه می‌شود که بخش عمده‌ای از نیاز مشترکان را تامین خواهد کرد.

سیکل ترکیبی نیروگاه علی‌آبادکتول در سفر اول رییس جمهور به استان در سال ۱۴۰۰ مورد تصویب قرار گرفت.

به گفته مسوولان توزیع برق استان گلستان، براساس برنامه‌ریزی انجام شده، قرار است این نیروگاه در مدت سه سال احداث و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

فرماندار علی آبادکتول، تامین ۳۲ هزار مترمربع در قالب طرح نهضت ملی مسکن، کلنگ زنی گردشگری مجتمع خدماتی در دهه زرین گل و محمد آباد، حفر ۱۹ حلقه چاه آب شرب، افزایش ۱۰ درصدی مقاوم سازی مسکن، پرداخت هزار و ۲۰۰ فقره تسهیلات مسکن روستایی، ۱۲۰ هزار متر مربع آسفالت معابر روستایی، مطالعه و اختصاص ۶۶ میلیارد تومان برای ساخت جاده علی‌آبادکتول به شاهرود را از جمله اقدامات ۲ سال اخیر دولت سیزدهم در این شهرستان برشمرد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا