رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پویش «به حرمت امام حسین (ع) می‌بخشم» در استان گلستان منجر به آزادی ۲ محکوم به قصاص شد.

حیدر آسیابی گفت: این پویش تا پایان محرم و صفر ادامه دارد و در قالب آن، تلاش‌ها به صورت ویژه برای ترغیب طرفین پرونده‌ها به صلح و سازش به خصوص پرونده‌های مهم، متمرکز می‌شود.

آسیابی افزود: علاوه بر اعضای شورای حل اختلاف، صلح یاران، ریش سفیدان، علما و افراد اثرگذار نیز در این پویش، به کمک دستگاه قضایی استان می‌آیند تا برای حل و فصل مسالمت آمیز پرونده‌ها و حل اختلافات طرفین، کمک کنند.

وی ادامه داد: این پویش از دیروز در استان آغاز شده است و در همین مدت، ۲ محکوم به قصاص یکی در زندان گرگان و دیگری در زندان گنبدکاووس با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و صلح یاران با گذشت اولیای دم بخشیده شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: یکی از این محکومان به قصاص در زندان گنبدکاووس، پدر یک خانواده است که سال‌ها پیش در یک دعوای خانوادگی، متاسفانه سبب مرگ همسرش شد.

آسیابی افزود: این فرد به درخواست فرزندان خود که اولیای دم هستند به قصاص محکوم شد و پس از در نوبت اجرا قرار گرفتن حکم، با وجود بار‌ها پادرمیانی صلح یاران و بزرگان و ریش سفیدان خانواده، اولیای دم راضی به بخشیدن پدر خود، نشده بودند.

وی ادامه داد: روز گذشته با پادرمیانی دادستانی شهرستان کلاله و تعدادی از صلح یاران، بالاخره فرزندان این مرد به حرمت ماه محرم، حاضر به گذشت شدند و این محکوم پس از ۱۷ سال آزاد شد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دومین محکوم به قصاص هم یک مرد میانسال است که پس از ۷ سال اولیای دم، بزرگوارانه راضی به گذشت شدند و به حرمت ماه محرم از قصاص گذشتند.

تعداد محکومان به قصاص که از ابتدای امسال در گلستان بخشیده شدند، به چهار تَن رسید.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان