دادستان گرگان در پی گم‌شدن ۵۳ هزار و ۲۰۰ تُن گندم در گلستان برای مالکان ۲ کارخانه آرد و تعدادی از کارکنان غله استان اعلام جرم کرد.

به گزارش دادگستری گلستان، محمود اسپانلو اظهار کرد: اداره غله به یکی از این ۲ کارخانه، سه هزار و ۲۰۰ تُن و به دیگری ۵۰ هزار تُن گندم را به امانت سپرد اما از گندم‌های امانتی در این کارخانه‌ها اثری نیست.

وی گفت: برای صاحبان این کارخانه‌ها و تعدادی از کارکنان آنها و همچنین تعدادی از کارمندان اداره غله و خدمات بازرگانی گلستان در دادسرای گرگان به اتهام اخلال در نظام اقتصادی، تحصیل مال از طریق نامشروع و سهل‌انگاری منجر به تضییع بیت‌المال پرونده تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

دادستان اسپانلو افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت این موضوع، پرونده به صورت ویژه در دست بررسی و تکمیل تحقیقات قرار دارد.

گلستان با ۲۹ کارخانه آرد با ظرفیت تولید سالانه ۱.۴ میلیون تن آرد و ۱.۶ میلیون ظرفیت انبار گندم دارد و علاوه بر آن در این استان سالانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به کشت گندم اختصاص می‌یابد.

گلستان از نظر کمیت و میزان تولید گندم، رتبه سوم ایران را دارد و این در حالی است که مساحت آن بسیار کمتر از استان‌های دارای ظرفیت کشاورزی همچون فارس و خوزستان است و علاوه بر این به باور برخی کارشناسان در بحث کیفیت مقام اول کشور را دارد زیرا گلوتن موجود در محصول آن بیشتر از سایر نقاط است.

گلوتن؛ پروتئینی است که باعث کش آمدن خمیر و ترد شدن نان با کیفیت بسیار مناسب می‌شود و از این حیث گندم تولیدی در گلستان یکی از بهترین محصولات کیفی ایران است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا