رئیس کل دادگستری گلستان بر تعیین تکلیف وسایل نقیله توقیفی در استان تاکید کرد.

چالش‌های استان و راهکار‌های کاهش آسیب‌ها و جرایم امروز یکشنبه بیست و سوم مهر در نشست فصلی دادستان‌های استان گلستان امروز در گرگان بررسی شد.

رئیس کل دادگستری گلستان در این نشست بر بازدید مستمر از واحد‌های تولیدی تاکید کرد و گفت: هر چند تاکنون اقدامات خوبی در این حوزه در استان صورت گرفته است، اما بازدید‌ها از واحد‌های تولیدی و نشست با تولیدکنندگان برای رفع موانع تولید مضاعف شود.

حیدر آسیابی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای کنترل ساخت و ساز‌های غیرمجاز در مرکز استان، افزود: ساخت و ساز‌های غیرمجاز فقط به مرکز استان محدود نیست و در همه شهرستان‌ها به ویژه در مناطق جنوبی با این مشکل مواجیهم و دادستان‌ها باید برای کنترل این پدیده و پیشگیری از آن و همچنین پیشگیری از قاچاق چوب، تلاش بیشتری داشته باشند.

رئیس کل دادگستری گلستان بر تعیین تکلیف زودتر اموال توقیفی هم تاکید کرد گفت: اموال توقیفی حاصل از جرم که در پارکینک‌های انتظامی وجود دارد باید با نظارت دادستان‌ها در کوتاهترین زمان ممکن، تعیین تکلیف شود.

آسیابی با اشاره به اهمیت افزایش نظارت‌های میدانی در حوزه‌های قضایی گفت: دادستان‌ها باید حضور پُررنگتری در حوزه‌های قضایی خود داشته باشند تا با آگاهی از مسائل و مشکلات موجود در هر حوزه برای پیشگیری و کاهش آسیب‌ها برنامه ریزی و اقدام کنند.

وی ادامه داد: حضور در جمع‌های مردمی به ویژه نماز‌های جمعه، دسترسی راحت‌تر مردم به دادستان‌ها را برای طرح مشکلات و دغدغه‌های آنان فراهم می‌کند.

آسیابی، افزایش ابلاغ الکترونیک را یکی از دیگر تلاش‌های دادگستری استان برشمرد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته امروز میزان ابلاغ الکترونیک در گلستان از مرز ۹۴ درصد گذشت.

دادستان مرکز استان گلستان هم در این نشست با تاکید بر تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی گفت: دادستان‌ها مکلفند تا ۱۰ روز آینده، موتورسیکلت‌ها و خودرو‌های توقیف شده در پارکینگ‌ها را تعیین تکلیف کنند.

محمود اسپانلو افزود: نظارت بر پرونده‌های مفاسد اقتصادی، اجرای احکام مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز، پیگیری سنددار کردن رودخانه‌ها و زمین‌های کشاورزی استان، خلع ید اراضی ملی از متجاوزان، برخورد با اتباع خارجی غیرمجاز، نظارت بر برداشت شن و ماسه از رودخانه در قالب جلسات حفظ حقوق بیت المال و پیگیری حقوق عامه از جمله مواردیست است که دادستان‌ها باید در اولویت کار خود قرار دهند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان