فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: نمایندگان وزارت دفاع در گلستان مستقر شده در حال بررسی ابعاد حادثه روز گذشته شهر گرگان هستند.

سردار علی ملک‌شاهکوهی روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسب فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: بسیاری از بسته‌ها و قطعات شیء سقوط کرده جمع‌آوری شده و اگر مردم قطعاتی را پیدا کردند به سرشماره ۱۱۰، ۱۱۳ و یا ۱۱۴ اطلاع دهند.

وی همچنین تصریح کرد: علت اصلی شروع جنگ تحمیلی و تهاجم همه جانبه به ایران اسلامی خاموش کردن چراغ انقلاب اسلامی بود تا این نور الهی که تازه شکل گرفته بود را خاموش کنند و نهال نوپای نظام مقدس جمهوری اسلامی که ثمره انقلاب بود را قطع کنند اما هشت سال تمام دنیا با ما جنگید و نتوانست یک وجب از خاک ما را فتح کند.

وی افزود: دفاع مقدس مظهر آرمان‌خواهی، ایثار و ازخود گذشتگی، پایداری و مقاومت ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) بود که با زعامتی مدبرانه و حکیمانه جنگ را به دفاع مقدس تبدیل کرد

ملک‌شاهکوهی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس کمبود تجهیزات، امکانات موجب شد که ما حتی برای مقاطعی برای تامین سیم خاردار هم مشکل داشته باشیم اما امروز با اتکا به دانش جوانان ایرانی در اوج اقتدار قرار داریم.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان تاکید کرد: شعار محوری امسال هفته دفاع مقدس «ما متحدیم» است و ما با صدایی رسا به دشمنان اعلام می‌کنیم همه ملت ایران با هر مذهب، با هر قومیت و با هر گرایشی متحد است و این دقیقا همان خطای راهبردی دشمن در شناخت ملت ایران است.

ملک‌شاهکوهی گفت: نزدیک به ۴۵ سال است که دشمن با تحلیل‌های غلط مدام می‌گوید شش ماه دیگر کار نظام تمام است اما هر سال مقتدر از قبل به سمت قله حاکمیت دین خدا پیش رفته ایم و امروز به فرموده حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) نزدیک قله هستیم .

وی خاطرنشان کرد: سه هزار و ۶۲۱ برنامه در طول هفته دفاع مقدس به همت سپاه و بسیج استان برگزار خواهد شد که ۳۷۷ برنامه محوری و شاخص خواهد بود که دیدار پیشکسوتان دوران دفاع مقدس با رهبر فرزانه انقلاب، رژه اقتدار نیروهای مسلح استان، اجتماع بزرگ جوانان نقش‌آفرین، افتتاحیه متمرکز پروژه های عمرانی، یادواره‌های شهدا و اردوهای جهادی از جمله آنهاست.

روز گذشته یک شیء ناشناس در گرگان سقوط کرد.

سخنگوی وزارت دفاع ساعاتی پس از این حادثه گفت: در فرآیند آزمایش تحقیقاتی سامانه‌های آفندی و پهپادی که در منطقه کویری انجام شد یکی از سامانه‌ها که در حال آزمون و تحقیقات بود، دچار نقص فنی شده و با انحراف از مسیر اصلی متلاشی و قطعاتی از آن در مناطقی از شهر گرگان سقوط کرد.

فرمانده سپاه گلستان  در ادامه به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس علاوه بر آنکه به عنوان بخش بسیار مهمی از تاریخ به شمار می‌رود، عنصری تاریخ‌ساز و ارزش آفرین است و کسانی که فکر می کنند این موضوع تنها به گوشه ای از تاریخ اختصاص دارد در اشتباه هستند.

ملک‌شاهکوهی ادامه داد: دفاع مقدس منظومه‌ای از برجسته‌ترین جانفشانی های ملت ایران در پاسداری از دین، میهن و آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا