مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: ۲ مسیر کوهستانی آزادشهر- شاهرود مشهور به «خوش ییلاق» و توسکستان- شاهرود (گلستان - سمنان) بر اثر بارش شدید برف مسدود است.

نعمت‌الله حاجی‌زاده اظهار کرد: نیروهای راهداری در حال برف روبی مسیرهای کوهستانی هستند و این ۲ جاده تا زمان ایمن‌شدن تردد مسدود خواهد بود.

وی افزود: به محض فروکش کردن برف و پاکسازی محل های مسدودی، بازگشایی مسیرها را به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان از مردم خواست تا حد امکان از تردد در راه‌های کوهستانی و اسکان در حاشیه‌ رودخانه‌ها پرهیز کنند.

معاون پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی گلستان هم گفت: براساس پیش‌بینی‌، اوج فعالیت سامانه ناپایدار جوی در استان، عصر و اوایل امشب است.

محمود محمدقلی‌پور ادامه داد: به دنبال فعالیت این سامانه، شاهد ریزش برف و باران در نقاط مختلف گلستان به‌ویژه در نواحی سردسیر، کوهستانی و کوهپایه‌ای خواهیم بود.

شرکت آب و فاضلاب گلستان هم اعلام کرد: با توجه به اطلاعیه سازمان هواشناسی استان مبنی بر افت ناگهانی دمای هوا و موج سرما در نقاط مختلف، مشترکان برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور و ترکیدگی انشعاب آب، اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

از جمله این اقدامات پیشگیرانه، قرار دادن پشم‌شیشه، گونی کنفی و پوشال در محفظه کنتور و عایق‌کردن لوله‌های سطحی برای جلوگیری از یخ‌زدگی انشعاب و کنتور است.

مشترکان همچنین در صورت مشاهده یخ‌زدگی از حرارت دادن مستقیم و یا ریختن آب جوش روی کنتور و یا شبکه آب داخل ساختمان و یا بر افروختن آتش در مجاورت تاسیسات آبی خودداری کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا