آخوند «عبدالباسط قره باش» یکی از روحانیون اهل سنت گلستان به عنوان رییس جدید شعبه مرکز بزرگ اسلامی استان در گنبدکاووس انتخاب شد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی گلستان روز دوشنبه در نشست شورای اداری این مجموعه اظهارکرد: این استان در وحدت، همدلی و انسجام زبانزد کشور است و در سایه این اتحاد، برادران اهل تسنن مانند اهل تشیع از خدمات و برکات نظام و انقلاب در همه زمینه ها بهره‌مند می‌شوند.

حجت الاسلام نورعلی دیلم بیان کرد: توجه به صلاحیت و توانمندی در واگذاری امور بدون توجه به مذهب و قومیت یکی از برکات انقلاب اسلامی است که در استان گلستان نمود عینی داشته و بارها شاهد حضور و نقش آفرینی برادران اهل سنت در مناصب مدیریتی و اجرایی، نمایندگی مجلس و حتی به عنوان نماینده و سفیر در سایر ممالک بودیم که نباید به راحتی از این نعمات چشم‌پوشی کرد.

وی افزود: با هدف استفاده و واگذاری امور به نخبگان اهل سنت استان گلستان بعد از انتصاب آخوند قره باش به عنوان مدیر مرکز بزرگ اسلامی شعبه گنبدکاووس، ۲ پست مهم و کلیدی در این مرکز را به علمای ترکمن صحرا واگذار خواهم‌ کرد.

آخوند «عبدالباسط قره باش» از روحانیون برجسته ترکمن صحرا و مدیر و مدرس حوزه علمیه اهل سنت عرفانی صوفی شیخ داز کلاله است و پیش از این نعمت الله مهری سرپرست مرکز بزرگ اسلامی استان شعبه گنبدکاووس بود.

مراسم معارفه رسمی آخوند قره باش به عنوان رییس مرکز بزرگ اسلامی شعبه گنبدکاووس به زودی با حضور ائمه جمعه و روحانیون شاخص ترکمن صحرا برگزار خواهد شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا