کارشناس هواشناسی استان گلستان از فعالیت سامانه ناپایدار جوی از بعد از ظهر روز چهارشنبه در استان گلستان خبر داد و گفت: به دنبال فعالیت این سامانه بارشی دما 6 الی هشت درجه کاهش می یابد.

مریم نیکزادفر در گفتگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوایی گلستان اظهار کرد: برای دو روز آینده جو پایدار در استان گلستان حاکم است و آسمان گلستان تا روز چهارشنبه ابری خواهد بود اما از بعد از ظهر چهارشنبه سامانه بارشی وارد استان می شود.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی گلستان، افزود: با توجه به ورود این سامانه بارشی آسمان گلستان در آخر هفته بارانی می شود و در روزهای پنج شنبه و جمعه در برخی از نقاط استان شاهد بارش باران خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی استان گلستان با بیان اینکه به دنبال فعالیت این سامانه بارشی بارش برف در مناطق کوهستانی استان گلستان دور از انتظار نیست، تأکید کرد: از روز پنج شنبه دمای هوای استان گلستان کاهش ۶ الی هشت درجه ای می یابد البته میزان بارش های این سامانه ناپایدار قابل ملاحظه نخواهد بود.

نیکزادفر اضافه کرد: سردترین شهر استان گلستان در صبح امروز شهرستان گرگان بود و در بعد از ظهر امروز نیز دمای ۱۵ الی ۱۷ درجه سانتی گراد برای نواحی مختلف استان گلستان پیش بینی می شود گرچه تا روز چهارشنبه دمای هوا در استان گلستان تغییرات محسوسی نخواهد داشت.

وی تأکید کرد: به دنبال فعالیت این سامانه بارشی احتمال وقوع آتش سوزی جنگل ها و مراتع وجود دارد لذا به مردم توصیه می کنیم از روشن کردن آتش در مراتع و عرصه های جنگلی و رها کردن آن پرهیز کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا