معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲۵۰ شغل پایدار در ۳۱ واحد تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان احیا شد.

سیدرضا مسلمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این واحدهای صنعتی راکد با حل مسائل و مشکلات از جمله اختلاف شرکا، ورود سرمایه گذار جدید، مشارکت گرفتن در تولید و تامین نقدینگی راه‌اندازی و به چرخه تولید بازگشته است.

وی ادامه داد: ارزش سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی احیا شده در شهرک های صنعتی گلستان بیش از ۳۳۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

مسلمی خاطرنشان کرد: تعهد شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان برای امسال احیای ۵۰ واحد صنعتی راکد با ظرفیتی حدود ۴۰۰ شغل پایدار است.

وی با اشاره به این که مشکلات عمده واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گلستان، وجود نوسان قیمت مواد اولیه و تامین فوری نقدینگی است، گفت: رفع دغدغه صاحبان واحدهای صنعتی و پایداری تولید به حمایت بانک‌های عامل نیاز دارد.

مطابق گزارش مسوولان شرکت شهرک های صنعتی گلستان، در این استان ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی اترک با وسعت بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که تاکنون ۸۲۶ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است و از این تعداد حدود ۱۹۶ واحد آن به دلایل مختلف از جمله نداشتن سرمایه در گردش، بازار فروش و فرسودگی ماشین‌آلات، تعطیل هستند.

استان گلستان با یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و اقتصاد اصلی آن بر پایه کشاورزی بوده و سرمایه‌گذاری حوزه‌های خدمات و صنعت در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا