مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان آخرین وضعیت تأمین گاز در استان گلستان را تشریح کرد و گفت: امیدوارم از ابتدای هفته آینده شاهد برگشت وضعیت به حالت عادی باشیم.

علی طالبی امروز چهارشنبه ۲۸ دی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و افزایش مصرف گاز، میزان ذخیره گاز در خطوط انتقال و شریانی ما به حداقل میزان رسیده بود و در این شرایط احتمال بروز مشکلات فنی وجود داشت در همین راستا این روزها در حال تثبیت و افزایش فشار برای ذخیره‌سازی گاز در خطوط انتقال هستیم تا با اقدامات انجام شده از لحاظ تأمین گاز به حالت نرمال تر برسیم.

وی افزود: درصدد هستیم به شرایط تثبیت برسیم تا شبکه های ما از لحاظ فنی دچار مشکل نشوند و در صورت ورود موج جدید سرما در آخر هفته برای گازرسانی به هم‌استانی‌ها با مشکل مواجه نشویم، گرچه استان گلستان اُفت فشار داشت اما خوشبختانه قطعی سراسری نداشتیم ممکن است گاز تعدادی از مشترکان به صورت موردی قطع شده باشد که همکاران ما بلافاصله برای اتصال مجدد اقدام کردند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با بیان اینکه در شرایط فعلی قطعی به آن شکل نداریم و ممکن است قطعی های موردی گزارش شده باشد، تصریح کرد: در حال حاضر با همراهی و همدلی استان های شمالی در چند روز اخیر و راه اندازی پویش های مردمی، دوگانه‌سوز شدن واحدهای تولیدی مصرف گاز کاهش پیدا کرد و استان خراسان شمالی نیز تقویت شده و امروز گاز هیچ یک از مشترکان این استان قطع نیست.

طالبی با بیان اینکه شرایط فعلی در حوزه تأمین گاز تا آخر هفته تداوم می یابد، تأکید کرد: امیدوارم از ابتدای هفته آینده شاهد برگشت وضعیت به حالت عادی باشیم، تأمین گاز یک مشکل ملی و کشوری است و بررسی های ما و تحلیل های هواشناسی نشان می دهد سرمای آخر هفته جاری مانند هفته قبل نیست.

وی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از مرغداری ها و گلخانه ها از سوخت مایع استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از صنایع به سوخت جایگزین روی آوردند و خوشبختانه این قبیل اقدامات به پایداری شبکه گاز کمک کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان در پایان از شهروندان خواست در صورت قطعی گاز از دستکاری تأسیسات و کنتورها خودداری کنند و تأکید کرد: هر یک از مشترکان در صورت قطعی گاز منزل مسکونی خود با شماره ۱۹۴ تماس حاصل کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا