فرمانده انتظامی گلستان گفت: این استان در شیوع‌ موادمخدر بعد از خوزستان، در رده دوم کشور قرار دارد که کاهش این آسیب و رفع آن علاوه بر اقدامات انتظامی و پیشگیرانه، نیازمند انجام فعالیت‌های فرهنگی است.

سردار محمدسعید فاضل‌دادگر روز سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴.۵ تن انواع مواد مخدر در گلستان کشف شد که ۱۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

وی بیان کرد: یکی از نگرانی‌های جدی حوزه مواد مخدر، گسترش مواد مخدر صنعتی است که خبرنگاران باید برای تنویر افکار عمومی و اقناع والدین در کنار آموزش و پرورش بیشتر تلاش کنند.

وی تصریح کرد: همچنین امسال هزار و ۵۲۳ قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر در گلستان دستگیر شدند که این آمار نیز ۲۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

فرمانده انتظامی گلستان‌ گفت: همچنین در این مدت چهار هزار و ۶۸۵ معتاد دستگیر شدند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: نگرانی اصلی پلیس در سرقت‌، مربوط به سرقت‌های خرد همچون کابل و سیم و لوله است که برای کاهش میزان این سرقت‌ها در گام نخست دستگاه‌های خدمات‌رسان باید برای ایمنی و تثبیت تجهیزات و امکانات خود، اقدام کنند.

وی یادآور شد: براساس آمار، گلستان فرسوده‌ترین زیرساخت‌های شبکه برق کشور را دارد، بطوری که به راحتی می‌توان با یک میخ و چوب، اقدام به سرقت کرد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا