استاندار گلستان گفت: رشد اعتبارات تملک دارایی و عمرانی این استان در دولت سیزدهم بیش از چهار برابر شد و از ۴۰ هزار میلیارد ریال به ۱۶۰ هزار میلیارد ریال رسید.

علی‌محمد زنگانه روز شنبه در آیین تبیین دستاوردها و تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری سفر دوم رییس جمهور به گلستان اظهار کرد: این استان با وجود ظرفیت‌های فراوان، در برخی بخش‌ها عقب‌ماندگی‌هایی دارد که باید برای رفع آن تلاش کرد.

وی ادامه داد: مقایسه اقدامات انجام‌شده در ۲ سال اخیر با اقدامات سایر دولت‌ها نشان داد با وحدت و همدلی می‌توان قدم‌های بلندتر و محکم‌تر برای پیشرفت و توسعه گلستان برداشت.

استاندار گلستان گفت: این استان در انتهای سال ۱۴۰۱ براساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و شاخص اعلامی مرکز آمار ایران به رشد بالای سه درصد رسید در حالی که قبل از دولت مردمی، این رقم منفی بوده است.

زنگانه با بیان اینکه گلستان به کارگاه بزرگ اجرای طرح‌های اقتصادی و پروژه‌های عمرانی تبدیل شده است، گفت: اگرچه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت ما است اما در برخی حوزه‌های دارای عقب‌ماندگی فراوان، پروژه‌های جدید تعریف شده که از جمله آن حوزه برق و انرژی است.

وی با بیان اینکه هدفگذاری ما افزایش کیک اقتصادی استان گلستان است تا در نتیجه درآمد ناخالص، درآمد سرانه خانوار در گلستان ارتقاء یابد، بیان کرد: باید درآمد ناخالص استان را به ۲ برابر افزایش دهیم و تحقق آن نیازمند ۲۲۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.

استاندار گلستان با بیان اینکه دولت سیزدهم اعتقادی به آغاز عملیات اجرایی پروژه بدون پشتوانه اعتباری ندارد، گفت: میزان سرمایه‌گذاری گلستان در دولت سیزدهم از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان عبور کرد و برنامه ما در ادامه افزایش سهم سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و خارجی است.

زنگانه با بیان اینکه طلیعه‌های بهبود معیشت و سرانه‌های درآمد گلستانی‌ها در دولت سیزدهم محقق شده است، خاطرنشان کرد: سرانه درآمد خانوار گلستان در دولت سیزدهم از ۴۷ درصد میانگین کشوری به ۵۱.۵ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در گلستان دیگر شهر یا شهرستان محروم نداریم، گفت: برخی شهرها یا شهرستان‌های استان کمترتوسعه‌یافته یا کم‌برخوردار هستند و از آنجا که نگاه دولت سیزدهم پیشرفت عادلانه است دیگر شهر یا شهرستان محروم در استان نداریم.

آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور در یازدهمین سفر استانی دور دوم برای دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح پروژه‌های کلان، متوسط و کوچک، پنجشنبه ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲ و جمعه اول دی ماه ۱۴۰۲ به گلستان سفر کرده بود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا