رئیس پلیس فتا گلستان از کلاهبرداری با عنوان اخذ بیعانه از شهروندان خبر داد.

سرهنگ سعید تجری گفت: شهروندان برای خرید هر گونه کالا در فضای مجازی چه فروشگاه‌های آنلاین و چه کالا‌ها و خدمات تبلیغ شده در سایت‌های واسط باید دقت کنند تا در دام مجرمان سایبری قرار نگیرند.

او قیمت‌های پایین را یک ترفند ساده از سوی مجرمان سایبری خواند و افزود: قیمت پایین باعث وسوسه خریدار شده و به راحتی به خواسته فروشنده تن داده و اقدام به واریز وجه تحت عنوان بیعانه می‌کند.

سرهنگ تجری ارسال درگاه پرداخت بانکی جعلی یا فیشینگ را دیگر ترفند مجرمان سایبری در تبلیغ کالا‌های ارزان قیمت در بستر فضای مجازی خواند و افزود: با ورود خریدار به درگاه فیشینگ بانکی برای واریز وجه خرید، اطلاعات بانکی وی سرقت شده و حساب بانکی وی خالی می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: شهروندان برای واریز وجه باید بدانند که درگاه‌های اصلی بانک با آدرس اینترنتی https آغاز می‌شوند و با shaparak .ir پایان می‌پذیرد و اگر درگاه بانکی این ویژگی را نداشت فیشینگ است.

سرهنگ تجری افزود: انتخاب گزینه پرداخت در محل یکی از راهکار‌های جلوگیری از کلاهبرداری است که بعد از رویت کالا و اطمینان از کیفیت و سلامت آن می‌توانند مانع از کلاهبرداری شوید.

سرهنگ تجری یادآورشد: توصیه ما به شهروندان این است که در خرید‌های اینترنتی به هیچ وجه به تبلیغات اغوا کننده افراد سودجو اعتماد نکنند و در صورت انجام خرید اینترنتی تا زمانی که محصول به دستشان نرسیده هیچگونه وجهی را پرداخت نکنند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان