مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: نیکوکاران این استان از ابتدای اسفند ماه امسال تاکنون ۱۷ میلیارد تومان به صورت نقدی به نیازمندان و مددجویان کمک کردند.

عیسی بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کمیته امداد گلستان ۸۳ هزار خانوار تحت پوشش دارد که خانواده‌های تحت پوشش ماهانه در مجموع ۵۸۰ میلیارد ریال مستمری دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: بخشی دیگر از خدمات این نهاد در حوزه جهیزیه است که از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ سری جهیزیه تقدیم نوعروسان و فرزندان تحت پوشش شده است.

بابایی با اشاره به این که فاصله تاریخ عقد زوجین تحت پوشش تا تقدیم جهیزیه به نوعروسان یک هفته است، یادآور شد: هیچ فرزند تحت پوشش این نهاد در گلستان برای رفتن به خانه بخت، منتظر جهیزیه نیست.

مدیرکل کمیته امداد گلستان به شعار ایجاد یک میلیون شغل از سوی دولت اشاره کرد و گفت: سهم کمیته امداد گلستان ۵ هزار فرصت شغلی است که از ابتدای امسال با حمایت بانک‌ها و ارائه تسهیلات تاکنون ۹ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی محقق گردید.

بابایی یادآور شد: کمیته امداد گلستان ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی را برای دهک‌های اول تا پنجم بر عهده دارد که بخشی از فرصت‌های اشتغال ایجاد شده در این قالب است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر است از رویکردهای کمیته امداد تامین مسکن برای جامعه هدف است که در کنار اشتغال به عنوان یک دغدغه برای آنان محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: در این بخش تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بسیج برای ساخت هزار واحد مسکونی منعقد شده که بر اساس این تفاهم‌نامه و برنامه‌ریزی انجام شده تا سال ۱۴۰۳ تعهدات ساخت مسکن روستایی جامعه هدف به اتمام خواهد رسید.

بابایی به رویکرد فرهنگی این نهاد در گلستان اشاره کرد و گفت: ۱۹ هزار دانش‌آموز و هزار و ۲۰۰ دانشجو تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هستند.

وی همچنین به فرارسیدن هفته نیکوکاری اشاره کرد و گفت: از روز پنجشنبه گذشته (۱۱ اسفند ماه) پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در مراکز و میادین اصلی همه شهرهای استان ایجاد شده و ۳۶۰ مرکز نیکوکاری در این زمینه پای کار هستند.

مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: هدف‌گذاری جمع‌آوری کمک‌های جشن نیکوکاری در سال جاری برای استان، جمع‌آوری ۲۴ میلیارد تومان است که تاکنون ۱۷۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا