دادستان گنبدکاووس گفت: ۲۵ مدیر شهرستان در رابطه با ترک فعل در یک سال گذشته تذکر جدی دریافت کردند و ۶ مورد پرونده قضایی برای برخی مدیران تشکیل شد.

حسینعلی ایزد در مراسم بزرگداشت هفته قوه قضاییه و سالروز شهادت شهید آیت الله بهشتی و شهدای هفتم تیر در مسجد عسکریه گنبدکاووس با تاکید بر حفط سلامت دستگاه قضا، اظهار کرد: با همکاری حفاظت اطلاعات دادگستری و استقرار تیم ویژه بازرسی توانستیم با کارچاق کن‌های فعال در اطراف دادگستری برخورد کرده و باند بزرگ شاهدان دروغین را کشف کنیم که نتیجه آن افزایش حس امید مردم به احقاق حقوق‌شان در مسیر قانونی است.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت دغدغه اصلی مردم گنبدکاووس فعالسازی مرکز آنژیوگرافی بود که با ورود دستگاه قضا و همراهی دانشگاه علوم پزشکی گلستان و کمک خیران این مرکز راه اندازی شده و روزانه به ۳۰ تا ۳۵ بیمار از شرق استان در این مرکز خدمات ارائه می‌شود.

دادستان گنبدکاووس پیگیری برای تخصیص تجهیزات پزشکی از جمله فعال سازی بخش ام‌آرآی در بیمارستان دولتی مطهری و برخورد با قمارخانه‌ها و تلاش برای کاهش آمار سرقت‌ها را از دیگر فعالیت‌های دستگاه‌ قضا در گنبدکاووس دانست و افزود: همچنین در بازدید از شهرک صنعتی و بررسی مشکلات، از تعطیلی چندین واحد تولیدی جلوگیری شد.

ایزد گفت: با همراهی مسوولان مرکز ماده ۱۶ زنان فعال شد و هم اینک ۴۰ نفر از معتادان متجاهر در این مرکز بستری هستند و با همکاری شهرداری پیگیری برای راه اندازی مرکز ماده ۱۶ مردان هم در حال انجام است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس هم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی، بیان کرد: آیت الله بهشتی سال ۱۳۵۸ رییس قوه قضاییه شد و تیرماه سال ۱۳۶۰ به شهادت رسید اما دستگاه قضا کشور در این مدت کم شاهد تحولات بسیار خوبی بود و برای تقویت بهتر این حوزه نیازمند ادامه دادن راه این شهید بزرگوار هستیم.

حجت الاسلام روح الله رجنی افزود: شروع جنگ مسلحانه منافقان، ترور شخصیت های مهم و تاثیرگذار مانند شهید بهشتی، شهادت دکتر چمران و تغییر سه رییس جمهور در چهار ماه از جمله مشکلات کشور در سال ۱۳۶۰ بود اما با همراهی مردم، انقلاب اسلامی با موفقیت تمام این بحران ها را پشت سرگذاشت و به اقتدار امروز خود رسید.

شهید بهشتی ۷۲ تن از یارانش در انفجار تروریستی هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ در محل دفتر حزب جمهوری اسلامی به فیض شهادت نائل آمدند.

به مناسبت شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش هفته نخست تیرماه به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا