مدیرعامل شرکت گاز گلستان از مصرف صعودی این انرژی به دلیل سرمای هوا خبر داد و گفت: در حالت عادی روزانه ۱۲ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی استان مصرف می‌شود اما در پی بارش برف و باران و کاهش محسوس دما، احتمال افزایش این رقم به ۱۶ تا ۱۷ میلیون مترمکعب دور از انتظار نیست.

علی طالبی اظهار کرد: با فعالیت سامانه ناپایدار جوی و بارش برف و باران در کشور، مصرف گاز به طور ناخواسته افزایش پیدا کرده که با توجه به قرارگیری گلستان در انتهای خطوط گازی، تمهیدات لازم برای جلوگیری از قطعی گاز اتخاذ شده است.

وی از مردم خواست با رعایت الگوی مصرف در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا واحدهای تولیدی و صنعتی عمده گلستان با محدودیت مواجه نشوند.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان ادامه داد: با توجه به سرمای هوا در اکثر استان‌های کشور، فشار خطوط انتقال گاز افزایش یافته و تولید به حداکثر ظرفیت رسیده با این وجود توصیه ما به هم‌استانی‌ها، صرفه‌جویی در مصرف گاز است چراکه در صورت بروز مشکل چاره‌ای جز اعمال محدودیت نداریم.

طالبی، سرانه مصرف گاز در گلستان را بین ۱۵ تا ۲۰ مترمکعب در شبانه‌روز اعلام کرد و افزود: حدود ۷۶ درصد مشترکان گلستان کم‌مصرف و مابقی پرمصرف هستند که جمعیت ۲۴ درصدی مشترکان پرمصرف در شبانه‌روز بیش از ۵۰ درصد مصرف گاز استان را به خود اختصاص می‌دهند.

وی از گازرسانی به ۵۷ روستای گلستان از زمان استقرار دولت سیزدهم تاکنون خبر داد و گفت: نهضت گازرسانی به روستاهای استان همچنان ادامه دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز گلستان؛ ۱۰ روستای قابل گازرسانی در گلستان وجود دارد که عملیات گازرسانی آنها تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

در پی فعالیت سامانه بارشی دمای هوای استان گلستان کاهش قابل توجه داشته و بارش برف و باران در نقاط مختلف استان گزارش شده است.

بنا به گفته کارشناسان هواشناسی حداکثر دمای گلستان به ۶ تا ۹ درجه می‌رسد و گلستانی‌ها امروز و فردا، سرمای شبانه شدید را تجربه می‌کنند و دمای هوای شبانه در اغلب نواحی به صفر یا زیر صفر درجه‌ خواهد رسید.

فعالیت این سامانه ناپایدار جوی تا عصر فردا در استان گلستان ادامه خواهد داشت.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا