گره ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی گنبدکاووس که هشت سال به دلیل فقدان تامین زمین مورد نیاز کور شده‌ بود، با همت دولت سیزدهم و رفع موانع، باز و فرایند واگذاری زمین از سوی بنیاد مستضعفان به شهرداری و در ادامه به دانشگاه علوم پزشکی آغاز شد.

در مراسم تحویل سند زمین ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی گنبدکاووس که روز چهارشنبه برگزار شد، فرماندار این شهرستان گفت: برای رفع موانع تحویل زمین استاندار گلستان و نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در اقدامی جهادی در سطح ملی پیگیری‌های لازم را انجام دادند و امروز پس از هشت سال شاهد تحویل زمین هستیم.

مهدی دهرویه افزود: عزم و اراده دولت سیزدهم ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی گنبدکاووس با استفاده از همه ظرفیت‌های اعتباری ملی و استانی و نیز کمک نیکوکاران در کوتاهترین زمان ممکن است.

وی اضافه کرد: این بیمارستان از مطالبات و نیازهای جدی مردم گنبدکاووس و اهالی شرق استان گلستان است که به دلایلی زمین آن در هشت سال گذشته تامین نشده بود.

دهرویه ادامه داد: تکمیل پروژه‌های روی زمین مانده و نیمه تمام اولویت کاری دولت است و هر شخص حقیقی یا حقوقی که در این مسیر سنگ اندازی و مانع تراشی کند، به مردم خیانت کرده است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی هم گفت: ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی این شهرستان با نگاه توازن بخشی دولت انجام خواهد شد و نفع آن نه تنها به مردم گنبدکاووس بلکه به حدود یک میلیون نفر جمعیت اهالی شرق استان گلستان می‌رسد.

امان قلیچ شادمهر افزود: ساختمان سه بیمارستان دولتی گنبدکاووس با قدمت بالای ۶۰ سال فرسوده است و بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی این شهرستان جایگزین مراکز درمانی فرسوده آن می‌شود.

وی اضافه کرد: ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی پس از چند سال وقفه از سال ۱۴۰۰ دوباره دارای ردیف بودجه شد اما به دلیل عدم تعیین تکلیف زمین، اعتبارات اختصاص نمی‌یافت و اکنون باید تلاش شود در پیوست بودجه سال جاری که طی یکی دو هفته آینده بررسی آن توسط کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود، برای این پروژه دوباره ردیف اعتباری تصویب شود.

شادمهر از تلاش مجموعه دولت سیزدهم بالاخص استاندار گلستان و همراهی بنیاد مستضعفان در تامین زمین مورد نیاز ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی گنبدکاووس قدردانی و ابراز امیدواری کرد تا عملیات اجرایی ساخت این پروژه که مطالبه جدی مردم است در کوتاهترین زمیان ممکن آغاز شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم در این مراسم گفت: ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی گنبدکاووس که سال‌ها به سبب عدم تامین زمین بلاتکلیف مانده بود، پایانی بر انتظار مردم این شهرستان و اهالی شرق گلستان خواهد بود.

محمدعلی حدادی افزود: این بیمارستان می‌تواند به رفع کمبود تخت‌های بیمارستانی گلستان بالاخص در گنبدکاووس که مراکز درمانی فرسوده با عمر بالای ۶۰ سال دارد، بسیار موثر باشد.

وی با بیان اینکه پس از تحویل این زمین به دانشگاه علوم پزشکی، تلاش‌ها برای جذب اعتبارات لازم جهت ساخت آن آغاز خواهد شد، اضافه کرد: ضرورت احداث این بیمارستان بر هیچ کس پوشیده (دانشگاه، مسوولان و مردم) نیست و همه باید کمک کنند تا این پروژه بزرگ در کوتاهترین زمان ممکن محقق شود.

حدادی ادامه داد: تسریع در ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی گنبدکاووس بستگی به میزان اعتبارات تخصیصی سالانه دارد که باتوجه به همّت دولت جهادی و انقلابی سیزدهم امیدواریم در کوتاهترین زمان ساخته و به بهره‌برداری برسد.

رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس هم در این مراسم گفت: امروز به صورت رسمی سند زمین ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی این شهر از سوی بنیاد مستضعفان به شهرداری تحویل و حدود و ثغور آن مشخص شد.

رسول پایدار افزود: مساحت زمین سه و پنج هزار و ۶۴۰ مترمربع است که شهرداری آن در در قالب قرارداد ۹۹ ساله تحویل دانشگاه علوم پزشکی گلستان خواهد داد تا نسبت به ساخت بیمارستان اقدام کنند.

موافقت اصولی ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی گنبدکاووس در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ صادر شده و ۷۲ ماه اعتبار داشت که پس از آن به مدت یکسال تمدید شد اما به سبب عدم تامین زمین مناسب تاکنون اجرایی نشده است.

گنبدکاووس ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دارد و چهار بیمارستان دولتی، یک بیمارستان تامین اجتماعی و ۲ بیمارستان خصوصی آن علاوه بر مردم این شهرستان به اهالی شرق استان گلستان با جمعیت تقریبی یک میلیون نفر خدمات ارائه می‌کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا