مدیرکل ثبت احوال استان گلستان با اعلام اسامی پرطرفدار نوزادان دختر و پسر در هشت ماهه سال‌جاری در استان،‌ گفت: دو اسم فاطمه و محمد در صدر نام‌های انتخابی پرطرفدار قرار دارد.

حمیدرضا مطیع امروز پنج‌شنبه یک دی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آمار هشت ماهه امسال پنج نام برتر و مورد استقبال پسر در استان گلستان به ترتیب محمد، علی، امیرعلی، آیهان و امیرحسین بوده و از سال ۱۳۹۴ تا سال ۱۴۰۱ نام محمد همیشه در صدر نام‌های انتخابی قرار داشته است.

وی پر اقبال‌ترین نام در بین دختران را فاطمه اعلام کرد و افزود: در هشت ماهه نخست امسال گلستانی‌ها به ترتیب نسبت به نامگذاری نام‌های فاطمه، زهرا،‌ مرسانا، حلما و سلین اقبال داشتند و نام فاطمه در صدر نام‌های انتخابی پرطرفدار قرار دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان در ادامه از صدور یک میلیون و ۳۱ هزار و ۷۷۰ شناسنامه مکانیزه یا الکترونیکی در استان گلستان خبر داد و ابراز داشت: با این آمار حدود نیمی از جمعیت استان گلستان شناسنامه الکترونیکی دریافت کرده‌اند.

مطیع به آمار صدور کارت هوشمند ملی اشاره کرد و توضیح داد: مشمولان صدور کارت هوشمند ملی افراد ۱۵ سال به بالا هستند که جمعیت آنها در گلستان یک میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۷۱ نفر را شامل می‌شود و تاکنون یک میلیون و ۴۷۰ هزار و ۵۵۵ نفر معادل ۹۸.۸۷ درصد جمعیت مشمولان کارت هوشمند ملی تحت پوشش قرار گرفته و ۱۶ هزار نفر دیگر هنوز برای دریافت آن اقدام نکردند.

وی اضافه کرد: از یک میلیون و ۴۷۰ هزار و ۵۵ نفر از مشمولان کارت هوشمند ملی تاکنون برای یک میلیون و ۳۲۷ هزار و ۱۶۶ نفر کارت صادر شده که از این تعداد به یک میلیون و ۳۰۹ هزار و ۸۸۳ نفر تحویل داده شد، همچنین کارت هوشمند ملی ۱۷ هزار و ۲۸۳ گلستانی آماده تحویل است اما این افراد علی‌رغم تماس‌های متعدد هنوز برای دریافت آن مراجعه نکرده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان با بیان اینکه در سه الی چهار سال قبل صدور کارت هوشمند ملی در کمتر از ۱۰ روز آماده می‌شد اما بعدها به تدریج صدور کارت‌های هوشمند با کمی تاخیر همراه شد، بیان کرد: در حال حاضر کارت‌های هوشمند ملی که هنوز صادر نشده مربوط به متقاضیان سال‌های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ است که تلاش خواهیم کرد تمامی این کارت‌ها تا انتهای سال جاری صادر و تحویل متقاضیان شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا