معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی گلستان گفت: سه هزار و ۹۵۷ زوج از ابتدای امسال تاکنون برای دریافت خدمات «مداخله در طلاق» به مراکز مشاوره استان مراجعه کردند که نتیجه پرونده ۷۴۷ زوج معادل ۱۹ درصد، بازگشت دوباره به زندگی مشترک بود.

عین‌علی کیا اظهار کرد: ۷۰ مرکز مشاوره با حضور حدود ۲۰۰ کارشناس و مشاور با رویکردهای مختلف در استان گلستان فعالیت دارند که ۱۵ مورد از این مراکز با رویکرد مداخله در بروز طلاق خدمات ارائه می‌دهند.

وی افزود: امسال ۹ هزار و ۱۶۱ نفر با مراجعه به این مراکز خدمات آموزش پیش از ازدواج و تحکیم زندگی خانوادگی و خدمات مشاوره و درمان اختلافات خانوادگی، مشکلات زناشویی، مسائل تربیتی، اختلالات خلقی و فرزندپروری دریافت کردند.

معاون بهزیستی گلستان از فعالیت سامانه تلفنی ۱۴۸۰ از هشت صبح تا ساعت ۲۴ برای ارائه مشاوره غیرحضوری خبر داد و گفت: امسال ۱۰ هزار و ۴۷۱ نفر در این استان از خدمات مشاوره تلفنی بهره‌مند شدند.

کیا بیان کرد: بیشترین آمار مراجعه به مراکز مشاوره بهزیستی مربوط به گرگان و سپس آزادشهر و گنبدکاووس است.

وی با اشاره به اینکه جامعه هدف بهزیستی تمام اقشار جامعه هستند، افزود: سالانه ۱۰ درصد خدمات مشاوره به صورت رایگان به افراد بی مضاعت ارائه می‌شود.

معاون بهزیستی گلستان، اعتیاد، خیانت، نبود مسوولیت پذیری، فعالیت افراطی در فضای مجازی و اختلافات فرهنگی و خانوادگی را از مهمترین دلایل مراجعه زوج‌ها برای دریافت مشاوره مداخله طلاق عنوان کرد و گفت: بیشترین سازش میان زوج‌ها در موارد اختلافات فرهنگی و خانوادگی، نبود مسوولیت پذیری و فضای مجازی شکل می‌گیرد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا