رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان گفت: در ایام اربعین امسال ۲۶ هزار و ۶۴۷ زائر گلستانی به صورت رفت و برگشت از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کردند.

مهدی ملک گفت: در مدت اجرای طرح ایام اربعین حسینی، دو هزار و ۸۰۰ راننده این استان در این ایام به زوار حسینی خدمات‌رسانی کردند.

او با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد سفر‌های ایام اربعین در حمل و نقل جاده‌ای عمومی صورت گرفته، گفت: در مجموع ۲۶ هزار و ۶۴۷ زائر این استان به صورت رفت و برگشت از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرده اند.

ملک ادامه داد: تمامی زائرین گلستانی اربعین به طور کامل جابجا و تعداد مسافران در انتظار ناوگان به صفر رسیده است.

او افزود: تعداد زواری که از استان با ناوگان اتوبوسرانی به مرز مهران عزیمت داشتند، ۱۱ هزار و ۴۴۱ نفر بودند، اما در مسیر برگشت ۱۵ هزار و ۲۰۶ نفر از این ناوگان استفاده کردند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت: در بخش گشت‌های راهداری هم ۱۲ دستگاه خودرو به مرز مهران اعزام کردیم و ۲۵ نفر از همکاران ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از ابتدای آغاز طرح اربعین حسینی همچنان در مرز مهران حضور دارند.

ملک گفت: همزمان با شهادت امام رضا (ع)، پویش راه نجات در استان گلستان راه اندازی و توسط همکاران ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به زائرین امام رضا (ع) خدمت رسانی می‌شود.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان